رئیس کل دادگستری استان زنجان:

با اجرای 41 برنامه در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، شاهد کاهش قابل توجه جرائم خشن در استان بودیم

زنجان (پانا) - رئیس کل دادگستری استان زنجان در اولین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در سال جدید اعلام کرد آسیب شناسی در ابتدای سال برای بررسی چالش ها و اقدامات موثر ضروری است.

کد مطلب: ۱۱۷۷۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
با اجرای 41 برنامه در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، شاهد کاهش قابل توجه جرائم خشن در استان بودیم

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان زنجان، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی برنامه های شورای پیشگیری از وقوع جرم دادستان در سال 1400 را 46 مورد بیان کرد و گفت: بخشی از این برنامه ها توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اجرا خواهد شد و بیش از 50 درصد برنامه ها در دستگاه های اجرایی مربوطه انجام خواهد شد و این امر نیازمند همکاری لازم و اثرگذار دستگاه های متولی این امر است.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی اظهار کرد: همه دستگاه های مرتبط و عضو این شورا اقدام لازم در خصوص بررسی معضلات اجتماعی و جرایمی در استان شاخص را بعمل آورند.

رئیس شورای قضایی استان زنجان انجام کار پژوهشی و ایجاد حساسیت در خصوص علل و عوامل بروز و افزایش برخی جرایم در استان را یک ضرورت و امر مهم برشمرد و خواستار اقدامات پیشگیرانه در این موضوع شد.

عالیترین مقام قضایی استان به افزایش نزاع در استان اشاره کرد و گفت: باید یک تحلیل اساسی از علل بالا رفتن نزاع و درگیری در استان صورت گیرد تا بر اساس عوامل بروز این امر اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد.

در ابتدای این جلسه، فتحی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان گفت: در سال 99 تعداد 5 جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان برگزار شد که 24 مصوبه داشته است، این در حالیست که در شهرستانها نیز 19 جلسه با 100 مصوبه داشتیم که الحمدلله همه برنامه ها و مصوبات بصورت کامل و دقیق اجرا شده است.

وی افزود: تعدادی از برنامه های استان بعنوان الگو در سایر استانها از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه پیشنهاد شده که از جمله آنها برنامه کاهش جمعیت کیفری و سامانه تصمیم است که در این راستا جزء 3 استان برتر هستیم.

فتحی اظهار کرد: در راستای اقدامات شورای پیشگیری از وقوع جرم استان ، 40 درصد از زوج هایی که درخواست طلاق داده بودند با راهنمایی و مشاوره های صورت گرفته بدون هیچ اقدامی از طلاق انصراف دادند که در این راستا نیز 15 درصد طلاق ها از طریق مشاوره حل شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار