سازمان هواشناسی هشدار داد:

افزایش ارتفاع موج تا ۱/۵ متر در دریای شمال و جنوب کشور

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای از افرایش ارتفاع موج تا ۱/۵ متر در دریای شمال و جنوب ایران خبر داد و به شهروندان توصیه کرد از فعالیت های دریایی در ساحل و فراساحل ممانعت کنند.

کد مطلب: ۱۱۷۳۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ارتفاع موج تا ۱/۵ متر در دریای شمال و جنوب کشور

سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای نسبت به افزایش ارتفاع موج در مناطقی که همجوار آب دریاها هستند، هشدار داد.

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی افزایش ارتفاع موج از روز گذشته ۵ فروردین آغاز شده است که تا دوشنبه ۹ فروردین ادامه خواهد یافت. افزایش ارتفاع موج به ۱/۵ می‌ رسد که این وضعیت برای روز گذشته ۵ فروردین در نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان و بوشهر، برای امروز در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، شنبه ۷ فروردین در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، یکشنبه ۸ فروردین در خلیج فارس و تنگه هرمز، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، و دوشنبه ۹ فروردین در تنگه هرمز، خوزستان، بوشهر، هرمزگان پیش‌بینی شده است.

افزایش ارتفاع موج، احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت های دریایی در ساحل و فعالیت‌های فراساحل را موجب می‌شود. از این رو به شهروندان توصیه می‌شود تا برای شنا و تفریحات آبی، تردد شناورهای تفریحی، سبک و نیمه سبک و فعالیت‌های شیلاتی، جانب احتیاط را داشته باشند.

همچنین بنا بر اعلام سازمان هواشناسی فعالیت افزایش ارتفاع موج برای عصر امروز جمعه ۶ فروردین نیز پیش‌بینی شده است که این وضعیت تا بعدازظهر یکشنبه ۸ فروردین ادامه خواهد یافت. ارتفاع موج بین یک تا ۱/۵ متر می‌رسد و اثر این مخاطره برای دریای خزر، گیلان، مازندران، گلستان گزارش شده است.

بر همین اساس، احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فعالیت‌های فراساحل وجود دارد. سازمان هواشناسی به شهروندان توصیه کرد تا نسبت به شنا و تفریحات آبی، تردد شناورهای تفریحی، سبک و نیمه سبک و فعالیت‌های شیلاتی جانب احتیاط را نگه دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار