پیام مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به مناسبت نوروز ۱۴۰۰

تهران( پانا)-مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به مناسبت آغاز سال جدید و ایام نوروز، پیامی منتشر کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۲۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به مناسبت نوروز ۱۴۰۰

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، متن پیام نوروزی محمد صیدلو به شرح ذیل است.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«السَّلَامُ عَلَى رَبِیعِ الْأَنَامِ وَ نَضْرَةِ الْأَیَّام»

رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند

چنین نبوده و چنین نیز نخواهد ماند

نوروز که دمیده شدن روح زندگی در کالبد طبیعت است همراه با ترانه خوش پرندگان و عطر شکوفه‌های رنگارنگ درختان، نوید طراوت و سرزندگی را به جان آدمیان می‌نشاند این تحول عظیم در جهان هستی، هشداری است برای انسانهایی که فکر تغییر و تحول در وجود خویش را در ثبات روزمرگی به فراموشی سپرده‌اند.

یا محول الحول و الاحوال

حول حالنا الی احسن الحال

تقارن این روزهای خوش با حضور گلهای سرسبد عالم وجود به ویژه سالروز ولادت مصلح بزرگ بشریت حضرت بقیة الله الاعظم (عج)، نوید این مژده است که مشام خویش را به بوی هدایت بنوازیم و زنگار از دل و جان بر کنیم و دل به خدای لایزالی بسپاریم که زنده می‌کند بعد از اینکه میمیراند.

کنون که در چمن گل آمد از عدم به وجود

بنفشه در قدم او نهاده سر به سجود

نظام تعلیم و تربیت سالی را پشت سرگذراند که بیشترین تغییر در روند فعالیت خود را تجربه می‌کرد، تغییری که اگر هوشمندی و ایثار بزرگ مردان و زنان عزیز فرهنگی نبود، اساس فعالیتش را دچار چالش جدی می‌کرد.

از آنجایی که به دلیل شیوع این بیماری منحوس تمام مناسبات زندگی بشر در ابعاد گوناگون دستخوش تغییر گردید، سال گذشته سالی بسیار متفاوت و سخت برای همه مردم به ویژه نظام تعلیم و تربیت بود، سالی که همکاران فرهنگی ما به همراه همه مردم با مشقت‌های فراوان دست و پنجه نرم کردند، سالی که سلامت و اقتصاد و فرهنگ چهره پر درد و رنج خود را برای مردم نمایان کرد.

اما نظام تعلیم و تربیت به همت معلمان خلاق و ساعی خویش و به یاری اولیای بزرگوار دانش آموزان با تلاش فرزندان ایران زمین مانع از ایستادن چرخ آموزش و پرورش شد، هرچند تا رسیدن به نقطه مقصود راه بسیار است اما همه واقفیم رسیدن، در رفتن اتفاق خواهد افتاد و چه هوشمندانه همه مردم ایران در این مسیر قدم نهادند و در زمانی که تهدید بیماری کرونا همه ارکان زندگی را نشانه گرفته بود با تلاش و پشتکار و خلاقیت آن را به فرصتی بی‌بدیل و تکرار ناپذیر تبدیل کردند.

برگزاری کلاس‌های برخط، استفاده از ظرفیت گسترده فضای مجازی در برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها و فعالیت‌های ارزنده آموزشی و پرورشی نوید تحولی عظیم در کشور را می‌دهد، تحولی که اگر بنا بود با برنامه‌ریزی قبلی صورت پذیرد، نیازمند صرف زمان و هزینه‌های بسیار بود.

زنده و جاوید باد یاد و خاطره معلمان و دانش‌آموزان و مردمی که با ایثار جان و مال خویش نظام تعلیم و تربیت را روحی تازه بخشیدند، امید است به یاری خداوند متعال سال جدید که طلیعه آن با اعیاد شعبانیه تزیین شده است شروع رنگ سبزی باشد بر زردی تمام رنجها و دردهای سال گذشته و همکاران فرهنگی سراسر کشور به عظمت مولود این ماه از گشایش بزرگی برخوردار گردند.

اینجانب با تبریک عید سعید نوروز به همه فرهنگیان عزیز، دانش‌آموزان آینده‌ساز ایران اسلامی و اولیاء گرامی، و همه مردمی که در سراسر کره هستی دل در گرو ایران اسلامی دارند، آرزومندم تا با همدلی و همکاری بتوانیم در مسیر تعالی کشور عزیزمان ایران قدم برداریم و در آینده‌ای بسیار نزدیک در کلاس‌های درس با آموزش حضوری و ارتباط مستقیم با دانش‌آموزان عزیز، از دستاوردهای ارزنده این دوران بهترین نتایج را بگیریم.

بوی تغییر ز اوضاع جهان میشنوم

شادی آورد گل و بادصبا شاد آمد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار