افزایش تعداد مبتلایان به کرونای انگلیسی در آذربایجان‌شرقی به ۳۰ نفر

تبریز(پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به آخرین وضعیت کرونای انگلیسی در آذربایجان‌شرقی اعلام کرد تاکنون ۳۰ نفر در استان به این بیماری دچار و توسط همکاران ما شناسایی، تست‌گیری و قرنطینه شده‌اند.

کد مطلب: ۱۱۷۰۲۴۳
لینک کوتاه کپی شد
افزایش تعداد مبتلایان به کرونای انگلیسی در آذربایجان‌شرقی به ۳۰ نفر

محمدحسین صومی در یک نشست خبری با اشاره به آخرین وضعیت کرونای انگلیسی در آذربایجان شرقی اظهار کرد: ۲۹ نفر از مبتلایان به نوع جهش یافته کرونا، موسوم به «کرونای انگلیسی»، به شکل سرپایی درمان شده اند و یک نفر از بیماران در بیمارستان بستری است.

صومی، منشاء ویروس کرونای انگلیسی در استان را خارجی دانست و گفت: بیشترین تعداد مبتلایان به این ویروس در شهرستان­ های اهر، بستان آباد و مرند بوده و در این سه کانون، بیماری تحت کنترل است، اما رد پای انتشار ویروس در جاهای دیگر استان نیز دیده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: شواهدی از انتشار آرام ویروس کرونای انگلیسی در سطح استان دیده می­‌شود و برای مقابله با این وضعیت همه مردم باید پای کار باشند و کمک کنند.

صومی با بیان اینکه روزانه ۱۹۰ تا ۲۱۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در آذربایجان شرقی شناسایی می‌شوند، افزود: با تشدید طرح سردار حاج قاسم سلیمانی انجام تست کرونا در سطح استان افزایش می ­یابد.

وی با اشاره به وضعیت پایدار بیماری کرونا در استان گفت: در حال حاضر ۱۲۵ نفر از بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه و ۵۲ نفر زیر دستگاه ونتیلاتور قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی و بخصوص پرهیز از هرگونه جابجایی بین شهری و بین استانی شد و گفت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، رعایت بهداشت فردی، شست و شوی دست ها و داشتن ماسک از جمله مهمترین موضوعاتی است که انتظار داریم مردم به جد رعایت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار