رتبه بندی معلمان سال آینده اجرایئ می شود

قزوین (پانا)- نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد رتبه بندی معلمان در سال ۱۴۰۰ عملی خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۷۰۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد
رتبه بندی معلمان سال آینده اجرایئ می شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش قزوین، رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه مدرسه اسفرورین، با بیان اینکه مطالبات فرهنگیان در مجلس پیگیری می شود، گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان مهمترین مطالبه زمین‌مانده فرهنگیان است که در سال ۱۴۰۰‌ عملی خواهد شد.

رحمانی افزود: موضوع فرهنگ و آموزش و پرورش یکی از موضوعات بسیار مهم است.

وی اظهار کرد: اقتصاد و فرهنگ دو موضوع مورد تاکید رهبری بود که موضوع فرهنگ در دستان پرتوان فرهنگیان است و ما هر چه داریم از معلمان است و ۲۶ تیرماه امسال در مورد فرهنگیان جلسه‌ای برگزار شد که مباحث همسان سازی، رتبه بندی و تبدیل وضعیت استخدامی حق التدریسی‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه تامین اجتماعی را یکی از سازمان‌های مهم کشور دانست که ۴۵ میلیون نفر تحت پوشش این سازمان قرار دارن

د و گفت: بازنشستگان تامین اجتماعی نیز نسبت به عدم افزایش حقوق اعتراض داشتند که در این حوزه نیز جلسات مشترکی بین دولت و مجلس برگزار و بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در نظر گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: در تبصره ۱۸ قانون برنامه و بودجه بیش از دو هزار میلیارد تومان برای اشتعالزایی در نظر گرفته شده و در حوزه ازدواج نیز اقدامات مفیدی انجام شده است.

رحمانی گفت: با وجود شرایط کشور به خاطر کرونا و نفت که خاص است اما با این حال اقدامات خوبی توسط دولت طی سال های گذشته انجام شده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی امروز یکی از قدرت های بزرگ دنیا است و این به برکت خون پاک شهدا است که در عین الاسد پایگاه های دشمن را درهم می کوبیم و کسی توانایی مقابله با ما را ندارد.
وی تاکید کرد: از زمان تاسیس استان قزوین تاکنون ۱۰ استاندار تغییر کرده است اما استاندار فعلی فعالانه مسائل را پیگیری می کند و باعث ایجاد انسجام در سطح این استان شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در این مراسم با اشاره به اینکه رسالت آموزش و پرورش فرهنگ سازی وتوسعه و تعالی کشور است گفت: مدرسه سازان از سرمایه‌های عظیم اجتماعی و فرهنگی کشور هستند و باید قدران این افراد بود.
حسنعلی اصغری بر شناسایی و جلب مشارکت بیشتر خیران در امر مقدس مدرسه سازی و کمک به اجرای طرح های عمرانی و فرهنگی در مدارس تاکید کرد.
وی اظهار کرد: هم اکنون ۶ هزار دانش آموز ، ۵۰۰ نفر فرهنگی در ۵۱ واحد آموزشی اسفرورین مشغول فعالیت هستند که با شیوع کرونا آموزش ها تعطیل نشده و معلمان با حضور پررنگ‌ در فضاهای آموزشی و مجازی به بهترین شیوه ممکن در تلاش هستند .
اصغری افزود: امروز استان قزوین در تمام حوزه ها به همت معلمان خوب درخشیده و در اکثر شاخص ها رتبه برتر را دارد.
‌مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین نیز گفت: امسال ۳۱ طرح آموزشی و تربیتی شامل ۲۹ پروژه آموزشی و ۲ طرح تربیتی با حدود ۱۱۷ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید.
علی عسگر جوانبخت افزود: فرایندی از سال ۷۶ تا ۹۹ در حوزه مدرسه سازی توسط دولت های مختلف در سطح کشور بسترسازی شده است و در استان قزوین تا سال ۸۴ مدارس شیفتی بود. از سال ۸۴ به بعد ۵۰ درصد مدارس تک شیفت شد و اکنون ۴ درصد تخریبی و ۱۰ درصد نیازمند بازسازی هستند .
وی تصریح کرد: استاندارد سازی مدارس در دولت تدبیر و امید به شکل جدی تری در دستور کار قرار گرفت و ۹ هزار و ۷۵۰ کلاس درس استاندارد سازی شد و در ۸۰۶ کلاس درس بخاری گازی باقی مانده است.
وی با بیان اینکه ۵۰۰ خیر در امر مدرسه سازی در استان قزوین مشارکت دارند، افزود: بیش از ۳۰ درصد مدارس این استان با مشارکت خیران احداث شده است.
مدرسه ۱۲ کلاسه شهید سلیمانی با ۶ میلیارد تومان هزینه در اسفرورین به بهره برداری رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار