سخنگوی کاخ سفید به حمله امروز به پایگاه عین الاسد واکنش نشان داد

تهران (پانا) - سخنگوی کاخ سفید در واکنش به حمله راکتی امروز به پایگاه نظامیان آمریکایی عین الاسد در عراق واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۱۱۶۸۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد
سخنگوی کاخ سفید به حمله امروز به پایگاه عین الاسد واکنش نشان داد

به گزارش مهر، سخنگوی کاخ سفید در نخستین واکنش دولت آمریکا به حمله راکتی امروز به پایگاه نظامیان آمریکایی عین الاسد در عراق واکنش نشان داد.

جن ساکی در خصوص این حمله گفت واشنگتن در صورت لزوم به این حمله پاسخ خواهد داد.

سخنگوی کاخ سفید همچنین باتایید مجدد حمله راکتی انجام شده به پایگاه نظامیان آمریکایی عین الاسد در عراق تاکید کرد که دولت آمریکا در حال ارزیابی تاثیر این حمله بوده اما در عین حال برای واکنش آن عجله‌ای ندارد.

وی همچنین با اشاره مجدد به حمله هفته گذشته جنگنده‌های آمریکایی به خاک سوریه مدعی شد که دولت آمریکا حمله مذکور را علیه نیروهای مورد حمایت ایران در خاک سوریه انجام داده که حمله‌ای کاملا قانونی بوده است.

جن ساکی همچنین در ادامه ادعاهای خود گفت که اینبار نیز به روش و زمان دلخواه خود اقدام کرده و واشنگتن حق این واکنش را برای خود محفوظ می‌داند.

وی تاکید کرد: گزارش این حمله امروز صبح توسط تیم امنیت ملی به رئیس جمهوری داده شده و البته وی از شب قبل از این موضوع اطلاع داشت.

سخنگوی کاخ سفید همچنین افزود: نمی‌خواهیم تصمیمی عجولانه یا نا آگاهانه اتخاذ کنیم که به تنش بیشتر منجر شود.

گفتنی است که صابرین نیوز به عنوان نخستین منبع، صبح امروز (چهارشنبه) از حمله موشکی به پایگاه عین الاسد خبر داد و دقایقی بعد خبرگزاری رسمی عراق (واع) آن را تأیید کرد.

«واع» با تأیید این حمله نوشت که پایگاه نظامی عین الاسد محل استقرار نیروهای آمریکایی و عراقی صبح چهارشنبه با ۱۰ موشک هدف گرفته شد.

پایگاه خبری «بغداد الیوم» هم خبر داد که یک منبع امنیتی به این پایگاه گفته که تعدادی راکت به پایگاه عین الاسد که نیروهای آمریکایی در آن حضور دارند اصابت کرده است.

با وجود اعلام منابع رسمی و تأیید شلیک ۱۰ موشک، صابرین نیوز شمار موشک‌های پرتاب شده را ۱۴ عدد اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار