در گفت‌وگو با پانا؛

بروجردی: فصل مشترک اصلاح‌طلبان حمایت از «اصلاح‌طلبی» است

مهمترین شاخصه نامزدی که اصلاح‌طلبان از او حمایت خواهند کرد این است که اصلاح‌طلب باشد/ ناطق نوری اصولگرای صرف نیست، تغییر مواضع وی برای همه روشن است/ اجماع خوبی بین اصلاح‌طلبان شکل گرفته است

تهران (پانا) - عضو حزب اتحاد ملت با بیان اینکه مهمترین شاخصه نامزدی که ما از او حمایت خواهیم کرد، این است که اصلاح‌طلب باشد، تاکید کرد این کمک می‌کند تا آراء به هم نزدیک شود و مسلما فصل مشترک نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان، اصلاح‌طلبی است.

کد مطلب: ۱۱۶۸۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد
بروجردی: فصل مشترک اصلاح‌طلبان حمایت از «اصلاح‌طلبی» است

اشرف بروجردی در گفت‌وگو با پانا درباره اهداف شکل‌گیری نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان گفت: «بعد از ترکیب قبلی که تغییر کرد و آقایان موسوی لاری و عارف از شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان استعفا دادند و مجموعه جدید شکل گرفت، رویکرد همه اصلاح‌طلبان بر این بود که برای رسیدن به یک وفاق و جهت جلوگیری از تعدد کاندیداها، نیاز داریم به جمعی که بتوانند آراء را به خود نزدیک کنند و مصالح کشور را در اولویت قرار دهند. همین مساله باعث شد تا نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان شکل بگیرد.»

وی تاکید کرد: «به اعتقاد من، مجموعه جدید یعنی نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان بسیار می‌تواند مفید و موثر باشد؛ به ویژه اینکه جریان انتخابات داخلی از جمله انتخاب رئیس، نواب رئیس، سخنگو و کمیته‌ها در این نهاد نشان می‌دهد، اجماعی صورت گرفته است. رئیس این مجموعه آقای بهزاد نبوی، فقط یک رای منفی داشت و آن هم خودشان به خود رای منفی دادند. همه ما به این اتفاق رای مثبت دادیم و همه این‌ها نشان می‌دهد که این اجماع قابلیت نزدیک شدن بیشتر به همدیگر را دارد.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: «شورای عالی سیاست‌گذاری نمی‌توانست چنین کاری انجام دهد، ماموریت و حوزه کاری آن متفاوت بود، ترکیب چیز دیگری بود. ولی نهاد به شکل دیگری ایجاد شده و متفاوت است. ترکیب قبلی ترکیبی بیشتر انتخابی بود اما در اینجا عمدتا احزاب هم سهم داشتند و انتخاب هم صورت گرفت.»

عضو حزب اتحاد ملت درباره حمایت این نهاد از نوع کاندیدای انتخابات 1400 گفت: «آنچه که مسلم است، مهمترین شاخصه نامزدی که ما از او حمایت خواهیم کرد، این است که اصلاح‌طلب باشد. این کمک می‌کند تا آراء به هم نزدیک شود. فصل مشترک نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان، اصلاح‌طلبی است. همه احزاب عضو این نهاد با همین رویکرد کار را به پیش خواهند برد و اینطور نیست که هر کسی بخواهد ساز خودش را بزند.»

اشرف بروجردی درباره احتمال حمایت این جریان از کاندیدای غیراصلاح‌طلب و به اصطلاح عاریتی در انتخباب تاکید کرد: «اینجا دیگر بحث سر این است که آیا در انتخابات شرکت کنند یا نکنند، چون شورای نگهبان کاندیدای موردنظرشان را حذف کرده است. رهبر انقلاب به صراحت اعلام کردند که برای من مهم است که انتخابات پیش رو پرشور باشد. انتخابات زمانی می‌تواند پرشور باشد که حتما طیف‌های مختلف، صدایشان شنیده شود. اصلاح‌طلبان هم یک کاندیدای مناسب را عرضه خواهند کرد و دیگر حرفی از کاندیدای اجاره‌ای نخواهند زد.»

وی درباره احتمال حمایت جریان اصلاحات از برخی افراد معتدل مانند علی لاریجانی و ناطق نوری و این صحبت حسین مرعشی که عنوان کرده بود اگر آقای ناطق نوری بیاید بی برو برگرد از وی حمایت خواهیم کرد، ادامه داد: «آقای ناطق نوری را نباید جزو طیف اصولگرای صرف نباید دید. تغییر مواضع آقای ناطق نوری برای همه روشن است و کسی است که داعیه حمایت از مصالح انقلاب را دارند و طبیعتا می‌تواند کسی باشد که حرفی برای گفتن داشته باشد. اما اینکه اصلاح‌طلبان به این سمت خواهند رفت یا نه یک بحث است؛ آمدن آقای ناطق هم یک بحث دیگر؛ آقای ناطق نوری به صراحت گفته‌اند که من در این انتخابات کاندیدا نخواهم شد.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: «هنوز نظر قطعی درباره افراد داده نشده است. گزینه‌های زیادی از همان‌هایی که اسم بردید شامل آقایان هاشمی، ظریف و جهانگیری و ... اما نهاد اجماع‌ساز درباره هیچ کسی تصمیمی نگرفته است و در حال بحث هستند.»

بروجردی به اشاره به تحرکات اصولگرایان برای انتخابات نیز گفت: «اصولگرایان یک طیف نیستند و در درون خود تعدد گروه‌های مختلف، آرای مختلف و گزینه‌های متعدد وجود دارد و وقتی چنین وضعیتی دارند مشخص نیست چه کسی کاندیدا می‌شود اما آقای ابراهیم رئیسی اعلام کرده است که حضور پیدا نخواهد کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار