8 هزار نفر معلم پرورشی و مشاور در کشور استخدام می شوند

بوشهر(پانا)- مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت هرچند این وزارتخانه با کمبود ۱۰۰ هزار مربی پرورشی روبرو است اما با تلاش‌ها و هماهنگی‌های انجام شده مجوز استخدام 8 هزار نفرمعلم پرورشی و مشاور در کشور صادر شده است .

کد مطلب: ۱۱۶۷۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد
8 هزار نفر معلم پرورشی و مشاور در کشور استخدام می شوند

مسعود شکوهی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: نماد، برنامه نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان به عنوان یکی از برنامه های تحولی در زمینه پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است که فرایند جامعی از شناسایی تا آموزش، درمان و مددکاری اجتماعی را در بر می‌گیرد.

او گفت: مربیان پرورشی و مشاوران در مدارس مسئولیت سنگینی بر عهده دارند که تمام دانش‌آموزان را از نظر روحی، روانی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

شکوهی گفت: طرح نماد برای توانمندسازی، آگاهی ‌بخشی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان در حال اجرا است و یاری گران زندگی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت می کنند.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: با وجود کمبود منابع مالی و انسانی تلاش شده 8 هزار نفر معلم پرورشی و مشاور در کشور استخدام شوند.

شکوهی با تاکید بر نقش مهم مربیان پرورشی و مشاوران در حوزه تعلیم وتربیت و ارتقای سطح دانایی و توانایی دانش‌آموزان گفت: هیچ کدام از فعالیت‌های امور تربیتی و مشاوره در شرایط شیوع ویروس کرونا نه تنها تعطیل نشد بلکه با تغییر شکل ارائه خدمات فعالیت‌ها در این بخش چند برابر شد. در این ایام شرایط کرونایی بر میزان ماموریت‌های پرورشی ویژه دانش‌آموزان و فعالیت مربیان تربیتی و مشاوران نسبت به قبل افزایش یافته است. از طریق شبکه ملی دانش آموزان، شاد و فضاهای مجازی برنامه‌ها ی مختلف دنبال شده است.

شکوهی ادامه داد: بخش مشاوره به موقع مداخله می کند. خدمات راهنمایی مشاوره دیگر مراجعه محور نیست بلکه به‌ صورت تلفنی و در قالب طرح همدل و پیام مشاور در بستر فضای مجازی ارائه و موارد اورژانسی نیز از طریق مدیریت فوریت‌های روانی و اجتماعی انجام می‌شود.

شکوهی خاطر نشان کرد : نظام مراقبت‌های بهداشتی‌ و اجتماعی، نقش مهمی در ارتقای سلامت‌ روان و کاهش آسیب‌های روانی اجتماعی و دسترسی مطلوب دانش‌آموزان به خدمات ارتقایی و تخصصی دانش ‌آموزان دارد. همچنین مدیریت فوریت‌های روانی اجتماعی در سطح همه استان‌ها و مناطق تشکیل و تلاش شده برای ارائه خدمت راهنمایی و مشاوره اورژانسی نیز تا پایان امسال خط ملی نماد با شماره ۱۵۷۰ راه‌اندازی ‌شود البته با راه‌اندازی سامانه نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان ، سامانه نماد در حوزه مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی، فعالیت‌های مختلفی در حوزه روانی، رفتاری، آگاهی بخشی، توانمندسازی و روانی و اجتماعی انجام شده است.

شکوهی ادامه داد: هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم با برنامه‌ای مشخص همزمان با سال تحصیلی آغاز می‌شود. هر چند تمرکز در هدایت تحصیلی بر پایه نهم تحصیلی است اما در پایه‌های هفتم و هشتم نیز آزمون‌های توانایی، رغبت و سلامت روان برگزار می‌شود و مجموع این عملکردها به اضافه عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان، فرایند هدایت تحصیلی را تشکیل می‌دهد با توجه به اینکه آزمون توانایی رغبت دانش آموزان در حال برگزاری است، آنها تا ۱۵ اسفند فرصت دارند با مراجعه به سامانه پورتال همگام و سامانه نماد در این آزمون‌ها شرکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار