بیمه معلم هزار تبلت به دانش‌آموزان نیازمند هدیه کرد

تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و جانشین وزیر آموزش‌وپرورش در طرح هدایت، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش‌وپرورش، معاون حقوقی وزیر آموزش‌وپرورش، مشاوران وزیر و نمایندگان معاونت‌های وزارت، نهمین نشست کمیته اجرایی طرح هدایت (هر دانش‌آموز یک تبلت و هر تبلت یک کلاس و یک مدرسه) به میزبانی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۶۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد
بیمه معلم هزار تبلت  به دانش‌آموزان نیازمند هدیه کرد

به گزارش روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست با اعلام خبر اهدای 1000 تبلت توسط بیمه معلم به دانش‌آموزان نیازمند اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲۰۵ هزار تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند در قالب طرح هدایت تهیه شده است و بیش از یک میلیون تبلت دیگر نیز دستگاه‌های اجرایی، استانداری‌ها و خیرین تعهد تهیه آن را داده‌اند.

وی افزود: تاکنون و با استفاده از ظرفیت انجمن‌های اولیاء و مربیان بیش از 100 هزار مدرسه، 85 هزار وسیله هوشمند آموزشی نظیر تبلت تهیه و به دانش‌آموزان نیازمند اهدا شده است.

حسینی خواستار استفاده از اعتبارات فصل 5 برای تهیه تجهیزات هوشمند آموزشی شد و گفت: از طریق شورای هماهنگی بانک‌ها قدم‌هایی برای ارائه تسهیلات کم‌بهره بانکی به دانش‌آموزان نیازمند جهت تهیه تجهیزات آموزشی هوشمند برداشته شده است.

وی افزود: از طریق ارتباط با وزارت اقتصاد رفع موانع ماده ۱۷۲ مالیاتی و بخشودگی مالیاتی خیرین واردکننده تجهیزات هوشمند آموزشی مورد بررسی قرار گرفته است و اجرایی‌سازی آن نیازمند پیگیری معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش است.

حسینی ضمن تقدیر معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش در جهت اختصاص شماره‌حساب برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در طرح هدایت اظهار کرد: به‌زودی سامانه تحت وب طرح هدایت برای تسهیل کمک خیرین و دستگاه‌های اجرایی رونمایی خواهد شد.

جانشین وزیر در طرح هدایت از برگزاری شرکت‌های داخلی تولیدکننده تبلت با شرکت صنایع آموزشی خبر داد و گفت: 8 شرکت تولیدکننده تجهیزات هوشمند قول مساعد تولید و واردات تبلت و دیگر ابزار هوشمند برای ارائه به دانش‌آموزان نیازمند را داده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار