برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت ناحیه ۳ بصورت مجازی

شیراز (پانا) - به گفته کارشناس مسول مسابقات قرآن و عترت آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز، امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا مسابقات بصورت مجازی از تاریخ ۱۸ تا ۲۰ بهمن ماه در مرحله اول در حال برگزاری است.

کد مطلب: ۱۱۶۲۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت ناحیه ۳ بصورت مجازی

زینت آزادی در گفت وگو با پانا گفت: تمام دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم دختر و پسر در ۱۱ رشته باهم رقابت می‌کنند که پسران در ۱۱ رشته و دختران در ۹ رشته شرکت می‌کنند.

او ادامه داد: یک هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز بر اساس سهمیه که به مدارس دادیم از ناحیه ۳ شیراز، در این مسابقات شرکت می‌کنند.

او افزود: شرکت‌کنندگان در رشته‌های قرآنی، حفظ قرآن، حفظ عمومی، حفظ ویژه قرآن، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و تفسیر قرآن کریم که در رشته عترت صحیفه سجادیه، تفسیر و نهج‌البلاغه و در رشته نماز احکام‌، اذان و انشانماز باهم به رقابت می‌پردازند.

او تفاوت رشته دختران و پسران را در برگزاری رشته مداحی و اذان برشمرد که مختص گروه پسران است.

آزادی در خصوص برگزاری مسابقات گفت: شیوه‌نامه برگزاری مسابقات از مهرماه به همراه محتوا و نحوه برگزاری برای مدارس ارسال شده و در جلسات وبینار، همکاران توجیه شده و اکنون نیز در حال اجرا است.

کارشناس و مسول قرآن و عترت ناحیه ۳ شیراز افزود: دور دوم این مسابقات با حضور منتخبین این مرحله از مسابقات در سی بهمن و یک اسفند ماه برگزار می‌شود.

آزادی تصریح کرد: امسال تمام رشته‌ها به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود و بعضی از آزمون‌ها هم بصورت آنلاین یعنی با برقراری تماس تصویری و یک سری از آزمون‌ها نیز بصورت فایل صوتی ارسال می‌شود و در دور دوم مسابقات آثاری که دانش‌آموزان برای ما ارسال کرده‌اند منتخبین آنان تا رتبه‌های اول تا پنجم هر رشته معرفی می‌شوند.

او در خصوص داوری این مسابقات گفت: هر رشته‌ای داور تخصصی خود را دارد به طوریکه برای حفظ ما سه تا داور داریم؛ حسن حفظ، تجوید، صوت و لحن و وقف و ابتدا و برای صحیفه سجادیه و نهج البلاغه فرم‌ها مشترک است اما دوتا داور همزمان باهم یک فرم را داوری میکنند که فرم شفاهی (تفسیر ،نهج البلاغه ، صحیفه سجادیه )هشتاد امتیاز دارد.

آزمون کتبی این مسابقات در سایت www.qn3.ir است که دانش‌آموزان در ساعت‌های مربوطه وارد لینک میشوند و آزمون خود را می‌دهند.

خبر نگار: فرهاد خشنود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار