طرح‌های موفق و در حال اجرای سوادآموزی در جهت ریشه‌کنی بی‌سوادی

تهران (پانا) - به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی طرح‌های موفق و در حال اجرای سوادآموزی معرفی شدند.

کد مطلب: ۱۱۶۱۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح‌های موفق و در حال اجرای سوادآموزی در جهت ریشه‌کنی بی‌سوادی

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی، در جهت ریشه کنی بی‌سوادی و پوشش حداکثری در تمام سنین و اقشار این سازمان در چهار دهه گذشته توانسته است طرح های موفقی را اجرا کند، در ذیل به اختصار به سه مورد از این طرح ها اشاره می کنیم.

آموزش اولیای بی سواد دانش‌آموزان:

این طرح با هدف به صفر رساندن بی‌سوادی در بین اولیای دانش‌آموزان از طریق تقویت نقش و مسئولیت مدیر مدرسه، استفاده از ظرفیت و امکانات مدرسه و بهره‌گیری مطلوب از نقش دانش‌آموزان در شناسایی و جذب و آموزش اولیاء تدوین شده و به اجرا در آمده است . این طرح از آغاز به کار خود در سال 93 توانسته است، قریب به 491 هزار نفر والدین بی‌سواد را در سراسر کشور شناسایی و آموزش دهد. همچنین این طرح به عنوان یک تجربه ملی موفق توسط یونسکو اعلام و در وبسایت موسسه آموزش مادام العمر UIL درج گردید. با توجه به اینکه این طرح در سالهای 93تا 97 به طور جدی پیگیری و دنبال شده است آمار باقی مانده اولیای بیسواد در سال جاری و سالهای آتی رو به کاهش می باشد.

سوادآموزی گروه سنی 19-10 ساله:

طرح سوادآموزی گروه سنی 19-10 ساله با هدف ارائه‌ی آموزش سواد پایه به افراد غیرمحصل این گروه سنی که در سرشماری سال 1390 یا پایگاه اطلاعات ثبتی سطح سواد، بی‌سواد شناخته شده‌ یا فاقد سابقه آموزشی معادل و بالاتر از سوم ابتدایی بودند، به اجرا درآمده است. این طرح از ابتدای شروع به کار خود (سال 1394) تاکنون توانسته است تعداد 81778 فرد بی‌سواد و کم سواد ایرانی و خارجی را در این گروه سنی تحت پوشش ببرد.

سوادآموزی عشایر:

طرح سواد آموزی عشایر با هدف ارتقاء شاخص باسوادی و بالابردن سطح آگاهی جامعه عشایری کشور با هماهنگی سازمان امور عشایری ایران در حال اجرا است. این طرح از آغاز به کار خود ، تاکنون با توانمند‌سازی هزاران نفر از آموزش‌دهندگان با‌سواد جامعه عشایری و روستایی توانسته است بیش از 314 هزار نفر از زنان و دختران عشایری را تحت پوشش دوره سوادآموزی برده و آموزش دهد.

در گزارش های خبری بعدی طرح های بیشتری معرفی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار