سرتیپ نصیرزاده: قدرت نظامی یکی از مولفه‌های قدرت کشور است

تهران (پانا)- فرمانده نیروی هوایی ارتش، قدرت نظامی را یکی از مولفه‌های قدرت کشور توصیف کرد و گفت نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس تجربیات ارزشمندی به دست آوردند و این تجربیات باید به دانش تبدیل شود.

کد مطلب: ۱۱۵۸۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
سرتیپ نصیرزاده: قدرت نظامی یکی از مولفه‌های قدرت کشور است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده روز شنبه در آیین افتتاحیه دوره نظری معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در دانشگاه علوم و فنون شهید ستاری نیروی هوایی ارتش اظهار کرد: شهید صیاد شیرازی پایه‌گذار این حرکت ماندگار و موثر در تربیت افسران سلحشور بودند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه پیشکسوتان دفاع مقدس سرمایه‌های کشور هستند، افزود: فرمانده معظم کل قوا فرمودند که نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس تجربیات ارزشمندی به دست آوردند. این کافی نیست و باید تجربیات به دانش تبدیل شود.

نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه توصیه‌های مقام معظم رهبری تنها برای دانشجویان نیست، گفت: هدف همه ما در دانشگاه‌ها باید اجرای توصیه‌های فرمانده معظم کل قوا باشد. این اهداف را به دو صورت می‌توان انجام داد و ابتدا باید از تجارب دوران دفاع مقدس در دانشگاه‌ها تولید نظریه کنیم.

وی تصریح کرد: مرحوم صدیق در سن کم و در دوران بحران و تحریم و شرایط سخت جنگ، مدیریت نیروی هوایی ارتش را برعهده گرفت. می‌توانیم فعالیت‌های او را به نظریه تبدیل کنیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با تاکید بر اینکه پیشکسوتان زیادی در نیروهای مسلح حضور دارند که طرح‌ریزی‌ها و عملیات‌هایی همچون اچ۳ را در کارنامه دارند و باید از این تجربیات استفاده شود، خاطرنشان کرد: باید ببینیم این عزیزان چه شاخصه‌ها و مولفه هایی داشتند که موفقیت های بسیاری در دوران دفاع مقدس کسب و ضربه محکمی به دشمنان وارد کردند.

نصیرزاده، درباره طرح‌ریزی‌های تاکتیکی در دوران مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس طرح‌ریزی‌های تاکتیکی زیادی از سوی نیروی هوایی ارتش برای مقابله با موشک‌های ضدرادار دشمن انجام شد و توانستیم تعداد زیادی از هواپیماهای دشمن را ساقط کنیم.

وی به تجربیات بهداشتی درمانی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: دوران دفاع مقدس مملو از تجربیات بهداشتی درمانی است، برای مثال دکتر تابش کاری را در دفاع مقدس انجام داد که در دنیا منحصر به فرد است. عمل جراحی این پیشکسوتان عزیز در دنیا بی‌سابقه است و پزشکان رزمی باید از این تجارب بهره برده و آنها را به دانش تبدیل کنند.

نصیرزاده با تاکید بر اینکه قدرت نظامی یکی از مولفه‌های قدرت کشور است، گفت: اقدام شهید دوران در دفاع مقدس متاثر از قدرت هوایی است و باعث می‌شود در شرایط بحرانی که همه فعالیت‌های دیپلماسی به بن بست رسیده، اراده‌مان را بر دشمن تحمیل کنیم. می‌توان مقالات و رساله‌های زیادی در مورد آنها نوشت. هدف شهید صیاد شیرازی از معارف جنگ این بود که وجود دانشگاه‌ها محور دفاع مقدس و مسائل آن باشد.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس تمام دنیا به مقابله با ما پرداخته بودند، اظهار کرد: دشمن هواپیماهای عراق را پشتیبانی می‌کرد. تجربیات مدیریتی همیشه به درد ما می‌خورد و باید عملیات‌های مختلف را تجزیه و تحلیل کنیم. در پدافند غیر عامل دوران دفاع مقدس دنیایی حرف نهفته است که می‌توان ساعت‌ها درباره آن بحث کرد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند که آینده را پیش‌بینی کنید و شما عزیزان باید در بخش نظامی فراکنشی حرکت کنید. باید اساتید ما در این راستا حرکت کنند.

نصیرزاده اضافه کرد: در فرهنگ دفاع مقدس و مسائل انگیزشی در حوزه‌های فرهنگی و عقیدتی حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد. در این مسیر پیشکسوتان می‌توانند، کمک شایانی انجام دهند. نباید تنها به این دوره‌ها بسنده کنیم. باید ناگفته‌های جنگ را به پایان نامه تبدیل و از تجربیات این عزیزان استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار