معاون سازمان محیط زیست: کمبود منابع آبی از موانع افزایش تولید است

تهران (پانا) - معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت در مناطق کم آب مانند استان یزد کمبود منابع آبی از موانع افزایش تولید است و رفع این مانع از کارهای ارزنده صنعتی است.

کد مطلب: ۱۱۵۸۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون سازمان محیط زیست: کمبود منابع آبی از موانع افزایش تولید است

به گزارش ایرنا، مسعود تجریشی در مراسم افتتاح سیستم بخار آب با هدف کاهش مصرف آب در میبد یزد افزود: پروژه بهره‌برداری شده شرکت کاشی میبد که در یک فرآیند صنعتی مصرف منابع آبی را در منطقه‌ای کم آب کاهش می‌دهد، طرح و پروژه‌ای ارزشمند و ماندگار است.

وی در ارتباط با آلایندگی شرکت‌های صنعتی میبد اظهار داشت: پایش صنایع از سوی مدیریت استان یزد با استفاده از دوربین‌ها و به دنبال آن تفکیک صنایع آلاینده، ایجاد تحول در استفاده از فناوری نوین است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: آلایندگی صنایع میبد به ذراتی بازمی‌گردد که با خروج از دودکش‌ها در هوا پراکنده می‌شوند و با پایش در فرآیند تولید می‌توان میزان بخار آبی که ذرات رسوب را خارج می‌کند و همچنین میزان مصرف آب به عنوان ماده‌ای ارزشمند را کنترل کرد.

وی درارتباط با سنگ ‌شکن‌ها گفت: متمرکز کردن سنگ شکن‌ها دریک مکان و با استفاده از روش‌های کنترلی می‌تواند از پخش شدن ذرات جلوگیری کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد هم در این مراسم گفت: صنعت کاشی و فولاد در استان روند افزایشی و مورد استقبال سرمایه‌گذاران را تا به حال داشته ‌است و با توجه به نیاز استان به وجود واحدهای صنعتی باید در یک برنامه راهبردی از ایجاد محدودیت درمسیر فعالیت و پیشرفت آنها جلوگیری کرد.

محسن صادقیان یادآور شد: با توجه به کمبود آب و مسائل زیست محیطی ، پهنه‌هایی برای ایجاد واحدهای صنعتی برای جلوگیری از تجمیع واحدهای صنعتی تعریف شده‌ ، همچنین اجرای طرح‌های صنعتی کاهش مصرف آب با بازیابی و ایجاد سیستم‌های غبارگیر دنبال شده ‌است.

مدیر شرکت کاشی مجری پروژه کاهش مصرف آب با ایجاد سیستم بخار نیز به تعریف ۲ یونیت استحصال آب برای هر کدام از اسپری درایرها اشاره کرد که به دنبال آن باعث استصحال ۵۰ تا ۶۰ درصد خروجی آب اگزوز و برگرداندن آن به صنعت می‌شود.

علی معین صمدانی افزود: این پروژه مصرف آب را به نصف کاهش می‌دهد و تا به حال با داشتن مخارج جنبی دیگر بیش از ۳ میلیارد تومان ، هزینه داشته‌ است.

وی گفت: این طرح قابل استفاده برای همه مجموعه شرکتهای کاشی است.

۳۸ کارخانه کاشی و سرامیک با ۱۲ هزار نیرو در میبد فعال است و حدود ۶۰ درصد محصول مورد نیاز کشور را تامین می‌کند.

مرکز شهرستان ۱۰۶ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار