کارگردان فیلم موزیکال «نارگیل» در گفت‌وگو با پانا

آموزش‌وپرورش حمایت کند، مردم از ژانر کودک استقبال می‌کنند

تهران (پانا) - «سید داود اطیابی»، کارگردان فیلم نارگیل معتقد است فیلمش یک کمدی کودکانه در ستایش خانواده است و فیلم‌های ژانر کودک اگر در زمان پخش توسط نهادهایی مانند فارابی یا کانون حمایت شود قطعاً هم فروش خوبی دارد و هم ژانر کودک مورد اقبال عموم قرار خواهد گرفت. 

کد مطلب: ۱۱۵۷۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌وپرورش حمایت کند، مردم از ژانر کودک استقبال می‌کنند

سید داوود اطیابی در گفت و گو با پانا درباره محتوای فیلم «نارگیل» گفت: «فیلم سینمایی نارگیل در ژانر کودک تهیه شده است و البته فیلم عروسکی و موزیکال است و فیلم نامه را آقای حمزه صالحی نوشته‌اند و تهیه‌کنندگی آن را ابراهیم عامریان بر عهده داشتند. این فیلم ایده‌ای بود که سال 98 آقای حمزه صالحی با من مطرح کردند و من خوشم آمد و از آن استقبال کردم.»

فیلم ژانر کودک در بازگشت سرمایه شکست ندارد
کارگردان فیلم «نارگیل» درباره موضوع بازگشت سرمایه در فیلم‌های حوزه کودک اظهار کرد: «من این نگاه را که می‌گویند کار کودک بازگشت سرمایه ندارد، قبول ندارم چون خود من تابحال شکستی ازلحاظ سرمایه‌گذاری در این کار نداشتم. از نظر من این نگاه به دلیل این است که دوستان جاهایی که انتخاب می‌کنند و نوع ساختاری که ایجاد می‌کنند، باعث بی‌اعتمادی برای خانواده و فرزندانشان شده است و به همین دلیل نمی‌روند فیلم کودک را ببینند چون بسیار زیاد ضعف دارد. اما اگر فیلم کودک خوب باشد سوددهی آن برای بزرگسال است و من این را به جرات می‌گویم حتی اگر نگاه کنید فیلم‌های پرفروش سال‌های گذشته در ژانر کودک و نوجوان بوده است.»

بنیاد فارابی از بخش پساتولید فیلم‌ها حمایت کند
وی با اشاره به اینکه فیلم‌های حوزه کودک در سال‌های گذشته به‌شدت افول کرده است،یادآور شد: «داستان این است که برخی از ترجمان‌ها در جامعه هستند که وظیفه‌شان حمایت از فیلم کودک است و این ترجمان‌ها شامل فارابی و کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و سایر ارگان‌هاست. در شرایط کنونی فقط بنیاد سینمایی فارابی است که کمک می‌کند و تازه آن‌هم در بخش تولید کمک می‌کند، یعنی فیلم را تولید می‌کنند اما در پخش آن کمکی نمی‌شود. این در حالی است که برای بازتاب آن باید این ارگان‌ها کمک کنند و باکس‌هایی برای تبلیغات داشته باشند. برای مثال بنیاد فارابی بجای اینکه بیاید در کارهای کودک سرمایه‌گذاری کند که تازه کارهای خوبی هم عموماً انتخاب نمی‌شود و درواقع سوژه‌های درستی انتخاب نمی‌شود که برای کودکان باشد و بچه‌ها با آن ارتباط بگیرند، می‌تواند بیاید و در بخش پساتولید کمک کند. برای مثال بیشتر حمایت‌های شان بلاعوض است اما همین‌ها را بدهند به سینما دار تا رغبت کند برای اینکه کار کودک را پخش کند و در آن زمان نتیجه معکوس می‌شود. قطعاً فیلم‌های خوبی برای کودک تولیدشده و استقبال هم می‌شود، چون ما 13 میلیون دانش‌آموز در کشور داریم و حدود 7 یا 8 میلیون نفر از آن‌ها دسترسی به سینما دارند که اگر از این امکانات درست بهره‌برداری کنیم و نهادهایی مانند آموزش‌وپرورش و کانون پرورش فکری کودکان حمایت کنند و بصورت اردوها دانش آموزان را برای تماشای فیلم بیاورند، فیلم‌ها دیده خواهد شد و فروش فیلم کودک هم افزایش پیدا خواهد کرد.»

مطمئنم فیلم‌های خوب سریع اکران خواهند شد
سید داوود اطیابی راجع به فراز و نشیب‌های ساخت فیلم «نارگیل»، تصریح کرد: «دقیقاً درزمانی که کارمان در بخش فیلم‌برداری تمام شد، کرونا آغاز شد. درواقع لطمه‌ای که خوردیم این بود که سال1399 در بهار اکران کنیم اما نشد و انشاله در آینده به‌محض اینکه سینماها بازشود، اکران می کنیم و مطمئنم فیلم ما در گیشه موفق خواهد بود.»
وی درباره اینکه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر بدون حضور حداکثری تماشاگران برگزار می‌شود و تأثیر این مهم بر میزان فروش فیلم‌ها در زمان اکران گفت: «بحث کرونا همه مسائل را غیرقابل‌پیش‌بینی کرده است و ما می‌توانیم بگوییم به دلیل این شرایط شاید مردم تشنه سینما شوند و گیشه سینماها بعد از تمام شدن کرونا رونق بگیرد و ممکن است مجدد ما مجبور باشیم تازه مردم را به سینما عادت دهیم. بعد از کرونا می‌توان پیشبینی کرد که چه اتفاقی خواهد افتاد. اما من مطمئنم فیلم‌های خوب سریع اکران می‌شود اما سینماداران رغبتی به فیلم‌هایی که خوب شناخته‌نشده‌اند، پیدا نمی‌کنند و فروششان کاهش خواهد داشت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار