مجید فراهانی طی تذکری تاکید کرد:

ارائه اطلاعات عملکرد احکام و جداول بودجه به شهروندان

تهران (پانا) - رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران نسبت به ارائه اطلاعات عملکرد احکام و جداول بودجه به شهروندان در چارچوب بند 3 تبصره 42 بودجه سال 1399 تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۷۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
ارائه اطلاعات عملکرد احکام و جداول بودجه به شهروندان

مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان صحن علنی شورای شهر تهران گفت: بودجه به عنوان سند مدیریت مالی و عملکردی یکساله مدیریت شهری، مهم ترین ابزار برای تعیین جهت گیری های خدمات اقدامات و فعالیت های شهرداری سازمانها، شرکتها و موسسات وابسته است که می بایست «جامع»، «واقعی»، «دقیق»، «انعطاف پذیر» و«متعادل» تنظیم شود.

وی افزود: مهم ترین تامین کننده منابع مالی اداره شهر تهران و سایر شهرها در کشورمان شهروندان هستند، شهروندانی که چرخ مالیه شهری با پرداخت عوارض و بهای خدمات توسط آنها به گردش در می آید و باید در فرآیند تدوین بودجه و نظارت بر اجرای بودجه به نظرات و دیدگاه های آنان توجه کرد.

فراهانی تاکید کرد: برای آنکه منابع مالی شهر در چارچوب نظرات و نیازهای شهروندان هزینه شود نه اینکه فقط بر اساس سلیقه مدیران، معماران یا پیشنهادات پیمانکاران هزینه شود نیازمند مشارکت جدی شهروندان در فرایندهای بودجه ریزی هستیم تا «بودجه برای مردم» معنا پیدا کند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به بودجه 99 افزود: طی سال ۱۳۹۹ برای نخستین بار با عزم شورا اسلامی شهر تهران شاهد توجه به نظرات شورایاران در مرحله بررسی بودجه در شورا و تصویب تبصره ۳۵ بودجه که در آن بر اجرای پروژه های توسعه محلی با اخذ نظر از شورایاران عزیز تاکید شد بودیم، البته در بند ۳ تبصره ۴۲ بودجه سال 1399 برای استفاده از مشارکت شهروندان در مرحله اجرای بودجه شورا مقرر کرده بود « تا پایان تیرماه سال 1399 نسبت به راه اندازی سامانه الکترونیکی گزارش عملکرد احکام بودجه اقدام و عملکرد تبصره ها و جداول را از حیث منابع، مصارف و تأثیرات عملکردی آن همراه با مصوبات کمیته تخصیص و سایر مستندات مربوطه را در ارتباط با سامانه های دیگر در چارچوب این سامانه در دسترس شهروندان تهرانی قرار داده و نسبت به بروزرسانی آن در بازه زمانی هر ۱۵ روز یکبار اقدام نماید».

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ادامه داد: اما متاسفانه علی رغم گذشت ۱۸۷ روز از مهلت مقرر در این مصوبه همچنان شاهد بی تفاوتی معاونت برنامه ریزی شهرداری تهران در ارائه اطلاعات عملکرد احکام و جداول بودجه به شهروندان معزز تهرانی و اعضای شورای شهر تهران هستیم. بر همین اساس در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور درباره « ارائه اطلاعات عملکرد احکام و جداول بودجه به شهروندان در چارچوب بند ۳ تبصره ۶۲ بودجه سال1399» به شهرداری تهران تذکر می دهم.

فراهانی گفت: امیدوارم این تلاش در مسیر توجه به بودجه ریزی مشارکتی در چارچوب اختیارات شورا زمینه ساز تحول و اصلاح در نظام بودجه ریزی شهر و کشور شود، تا در پرتو آن ضمن کاهش هزینه اداره شهرداری و دولت، منابع و اعتبارات به نیازهای واقعی و مشکلات اساسی مردم تخصیص یابند و «بودجه برای مردم» معنا پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار