رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد؛

تشکیل کارگروه مشترک شوراها و شورای نگهبان برای بررسی قانون «عوارض ارزش افزوده»

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران از تشکیل کارگروهی حقوقی بین‌ شوراها و مرکز تحقیقات شورای نگهبان برای بررسی دقیق‌تر مصوبه مجلس درباره قانون عوارض ارزش افزوده خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۷۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل کارگروه مشترک شوراها و  شورای نگهبان برای بررسی قانون «عوارض ارزش افزوده»

محسن هاشمی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران گفت: روز گذشته به اتفاق نمایندگانی از شورای شهر برخی کلانشهرها، جلسه خوبی با سخنگوی شورای نگهبان در رابطه با اشکال این شورا به مصوبه مجلس در مورد قانون عوارض ارزش افزوده و کاهش اختیارات شورای شهر در تعیین عوارض داشتیم که پس از مذاکرات کارشناسی صورت گرفته، مقرر شد کارگروهی حقوقی بین شوراها و مرکز تحقیقات شورای نگهبان برای بررسی دقیق‌تر موضوع تشکیل شود که امیدواریم منجر به تقویت جایگاه قانونی شوراهای شهر که مردم نهادترین رکن قانونی در نظام جمهوری اسلامی شود.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: امروز، سالروز ایراد خطبه تاریخی مترو در نماز جمعه تهران در سال 1363 است، خطبه‌ای که موجب شد پروژه مترو که بعد از انقلاب با مخالفت‌های دلواپسان وقت که مترو را کالایی لوکس می‌دانستند، متوقف شده بود، مجددا فعال شود. آیت الله هاشمی رفسنجانی در اوج سختی شرایط جنگ و در حالیکه با راهبرد مقاومت و دستیابی به پیروزی برای رسیدن به صلحی پایدار، با حکم امام خمینی فرمانده جنگ بودند، سازندگی را در اوج تحریم‌ها و فشارها نیز متوقف نکردند و پروژه مترو را بدون بودجه دولتی فعال کردند تا آینده تهران و سایر کلانشهرها، دچار بحران نشود.

وی تاکید کرد: امروز پس از خروج ترامپ از کاخ سفید و شکست سناریوی فشار حداکثری بر ایران، ما در مسیر پیروزی و لغو تحریم‌ها هستیم، نباید سازندگی و کار را متوقف و موکول به پایان تحریم‌ها کرد. افراط و تفریط در مورد تحریم‌ها، یکی از مشکلات امروز کشور است، تحریم‌ها نه کاغذپاره هستند و نه همه مسایل کشور و آب خوردن به آنها وابسته است، بلکه در عین تلاش برای پایان تحریم‌ها و تنش زدایی در روابط بین الملل، باید سازندگی و کار اولویت اول مسئولان کشور باشد همانگونه که پروژه مترو در دفاع مقدس و بدون امکانات و بودجه آغاز شد.

هاشمی گفت: برای ساختن مترو و اتوبوس، کارخانه و امکانات داخلی موجود است و حلقه مفقوده هماهنگی بین دستگاه‌ها و اراده مسئولان ارشد اجرایی برای برطرف کردن موانع است که امیدواریم به‌زودی و در ماه‌های پایانی دولت اتفاق بیفتد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار