بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با پانا

سال‌هاست از مدیریت فوتبال ضربه خورده‌ایم؛ فوتبال ایران به تحول بنیادی نیاز دارد

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران با استقبال از ثبت نام علی کریمی در انتخابات فدراسیون فوتبال، شرط اصلی برای ایجاد تحول بنیادی در فوتبال ایران را تغییر مدیریت در این فدراسیون دانست.

کد مطلب: ۱۱۵۷۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد
سال‌هاست از مدیریت فوتبال ضربه خورده‌ایم؛ فوتبال ایران به تحول بنیادی نیاز دارد

بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با پانا، درباره انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: «بیش از یک سال است که فدراسیون فوتبال بلاتکلیف مانده و حالا قرار است انتخابات فدراسیون فوتبال در دهم اسفند برگزار شود، امیدوارم که اعضای مجمع در سلامت کامل به هر کدام از اعضای مجمع که گزینه مورد نظرشان است، رای بدهند. »

وی در مورد حضور علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا در انتخابات اظهار کرد: « من کاملاً موافق حضور این دو نفر هستند، چراکه از خانواده فوتبال هستند و شرکت آن‌ها در انتخابات زوایای روشنی دارد. این افراد تجربه بین‌المللی دارند و برخلاف عده‌ای که مخالف حضور آن‌ها هستند، من این موضوع را به فال نیک می‌گیرم. »

پیشکسوت فوتبال ایران اظهار کرد: « در دنیا هم تجربه حضور افراد فوتبالی در یک فدراسیون، موفق بوده است. کشور کرواسی که در دوره قبل نایب قهرمان جام جهانی شد توسط یک فوتبالیست اداره می‌شود، البته عکس این موضوع هم وجود دارد، چرا که در گذشته میشل پلاتینی در یوفا فعالیت می‌کرد که بازیکن بزرگی بود، اما به فساد مالی متهم و از فعالیت‌های فوتبالی محروم شد. »

ذوالفقارنسب افزود: « با این حال اعتقاد دارم که حضور علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا در انتخابات مفید خواهد بود چرا که آنها از یک کارگروه ویژه برای هدایت فدراسیون استفاده می‌کنند و از طرف دیگر با توجه به تجربه بین‌المللی که دارند می‌توانند فوتبال ایران را متحول کند. حضور این نفرات باعث می‌شود افراد دیگر از حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی مدیریت و بین‌الملل در کنار آنها قرار بگیرند و یک کارگروه ویژه را تشکیل دهند. »

مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره مشکل اصلی فوتبال ایران طی سال‌های اخیر گفت: « در حال حاضر مشکل اصلی فدراسیون فوتبال بحث مدیریت آن است و سال‌هاست که ما از این موضوع ضربه خوردیم، درحالی که برخی به اشتباه فکر می‌کنند مشکل اصلی تیم ملی، تیم‌های پایه یا مسائل داوری است. در صورتی که چنین چیزی درست نیست. حتی به اعتقاد من مشکل فوتبال ما اقتصاد هم نیست بلکه همه امور به مدیریت برمی‌گردد و اگر این موضوع را رونق ببخشد و در کنار آن از متخصصین امر استفاده کنند، قطعاً فوتبال در آینده به یک تحول بنیادی می‌رسد، چیزی که نیاز فوتبال ایران است. »

ذوالفقارنسب گفت: « اگر علی کریمی و مهدی مهدوی کیا در انتخابات رأی بیاورند، می‌توانند مدیران لایقی را کنار خودشان بیاورند و در فدراسیون از آنها کمک بگیرند. این مدیران باید حتماً برنامه و روابط اقتصادی قوی داشته باشند تا بتواند فوتبال را از این شرایط نجات بدهند. »

مصاحبه از: علیرضا دهقانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار