وزیر آموزش و پرورش در نشست با کارکنان معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع:

اتلاف منابع و عدم تحقق اهداف از نبود برنامه‌ریزی صحیح ناشی می‌شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در نشست با کارکنان معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع با اشاره به اینکه معیار کارکرد مدیران و شاخص حکمرانی سنجیده در تمامی حوزه‌ها، توانایی حل پایدار مسائل است، گفت که اتلاف منابع و عدم تحقق اهداف از نبود برنامه ریزی صحیح ناشی می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۵۷۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد
اتلاف منابع و عدم تحقق اهداف از نبود برنامه‌ریزی صحیح ناشی می‌شود

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی پیش از ظهر امروز در نشست صمیمی با کارکنان معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: تنها اقدامات انجام شده، معیار درستی برای ارزیابی عملکرد یک حوزه نخواهد بود. باید ببینیم در ازای انجام اقدامات، چه مسائلی حل شده است. امروزه معیار کارکرد مدیران و شاخص حکمرانی سنجیده در تمامی حوزه ها، توانایی حل مسائل است.

حاجی میرزایی افزود: برای حل هر مسئله دستیابی به هسته اصلی مسئله و درک درست از مسئله بسیار حائز اهمیت می باشد. عدم درک و فهم صحیح از مسائل پیش رو باعث بکارگیری تدابیر نادرست در حل مسئله و در نتیجه ایجاد مشکلات بیشتر پیرامون آن می شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه راه حل هر مسئله را باید در درون آن مسئله جستجو کرد، تصریح کرد: اگر مسئله ای تاکنون حل نشده است به این معنی است که درک درستی از خود مسئله صورت نگرفته است.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید دارا بودن روحیه لازم برای حل مسئله را یکی از نکات اساسی در حل مسائل دانست و گفت: توانایی درحل مسائل و داشتن مهارت کافی در این زمینه در کنار روحیه بالا برای مواجه با مسائل باعث حل شدن آنها در زمان خواهد شد. ما نیازمند روحیه بالا برای حل مسائل هستیم و باید سعی کنیم مسئله را تا انتها ادامه دهیم و از آن به راحتی عبور نکنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید ببینیم نظام تعلیم و تربیت با این گستردگی تا چه اندازه موفق به ایجاد ارزش برای جمهوری اسلامی شده است، بیان کرد: بیش از 110 هزار مدرسه در آموزش و پرورش داریم که باید بتوانیم با حمایت، سازماندهی و ساماندهی آنها، آمار واقعی را به صورت روزانه ثبت کنیم تا قادر باشیم با دسترسی به این آمار دقیق و درست و به کمک پژوهشگران و متخصصان حوزه آموزش و پرورش، در مورد برنامه های آینده و چشم انداز دستگاه تعلیم و تربیت برنامه ریزی کرده و تصمیم بگیریم.

وی ادامه داد: اگر قادر به حل مسائل نیروی انسانی از قبیل انتخاب ، جذب، آموزش و نظارت و ارزیابی صحیح از نیروی انسانی شاغل در آموزش و پرورش باشیم به جرات می توانیم بگوییم که بیش از 50 درصد از سندتحول را اجرا کرده ایم.

حاجی میرزایی گفت: ارزیابی دقیق از جذب و آموزش نیروی انسانی در دوره های یک و چهارساله دانشگاه فرهنگیان، سبب ارتقای کارایی و بهره وری معلمان فارغ التحصیل این دانشگاه ها در آینده می شود. تلاش کنیم نیروهایی که در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می شوند با درستی انتخاب شده و آموزش ببینند . تا بتوانندنسل آینده کشور را به درستی و مطابق آنچه مدنظر سندتحول است، تربیت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت ارزیابی عملکرد معلمان تصریح کرد: نظام ارزشیابی ما باید به سمتی برود که توانایی سنجش صلاحیت ها و ارزیابی معلمان را داشته باشد . دانش آموزان نزد ما امانت هستند و باید در امانت داری بسیار دقت کنیم و برای تحقق اهداف تربیتی لازم است از نوع رفتار هر معلم در کلاس درس و نحوه برخورد با دانش آموزان ارزیابی دقیق داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار