در مجله تصویری، خبری، تحلیلی و آموزشی نگاه تشریح شد؛

بررسی آثار منفی تعطیلی مدارس بر سلامت روحی و روانی دانش‎‌آموزان

تهران (پانا) - در مجله تصویری، خبری، تحلیلی و آموزشی نگاه، آثار منفی تعطیلی مدارس بر سلامت روحی و روانی دانش‌آموزان بررسی و راهکارهایی برای کم کردن این آسیب‌ها ارائه شد.

کد مطلب: ۱۱۵۶۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
بررسی آثار منفی تعطیلی مدارس بر سلامت روحی و روانی دانش‎‌آموزان

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، آسیب‌های شیوع ویروس کرونا باعث مخاطراتی در حوزه آموزش در دنیا شده است و به همین علت مدارس و دانشگاه‌ها جهت جلوگیری از عقب‌ماندگی درسی دانش‌آموزان و دانشجویان تدابیری را اندیشیده‌اند که ادامه آموزش‌ دانش آموزان در فضای مجازی و شبکه‌های تلویزیونی و همچنین ادامه آموزش دانشجویان در فضای مجازی از این موارد بوده است؛ اما این پرسش مطرح می‌شود که در شرایط آموزش مجازی تربیت و پرورش دانش‌آموزان چگونه انجام می‌شود و شیوع بیماری کرونا و قرنطینه‌هایی که پس‌ازآن انجام شد چه تأثیری بر سلامت روحی و روانی کودکان و دانش آموزان گذاشته است؟

در ارتباط با این موضوع مجله تصویری، خبری، تحلیلی و آموزشی نگاه با دکتر سیما فردوسی، عضو حقیقی شورای عالی آموزش‌وپرورش به گفتگو نشسته است تا اثرات این شرایط را بر دانش آموزان و کودکان بررسی و راهکارهایی برای فائق آمدن بر مشکلات ارائه دهد.

سیما فردوسی با تشریح شرایطی که کرونا برای دانش آموزان و مدارس به وجود آورد، گفت: این سبک زندگی دارای سختی‌هایی است و باید شرایطی را فراهم کنیم که بتوانیم با وضع موجود سازگاری پیدا کرده و راهکارهای سازگاری با شرایط موجود را به دست آوریم.

وی با اشاره به اینکه مدرسه تنها جایی نیست که دانش آموزان فقط در آن آموزش ببینند، اظهار کرد: پرورش جزء جدایی ناشدنی آموزش‌های مدارس است و مسائل بسیاری که بستر آن در خانواده وجود نداشت یا آموزش آن ممکن نبود و کودکان آن آموزش‌ها را از طریق مدرسه یاد می‌گرفتند. در شرایط فعلی این‌که مدارس بسته است این آموزش‌ها معطل‌مانده است و یادگیری‌ها آن‌ها برای دانش آموزان مشکل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار