معرفی فیلم های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر (۴)

بابا سیبیلو؛ فیلم دقیقه نودی جشنواره فجر

تهران (پانا) - فیلم کمدی و موزیکال «بابا سیبیلو» نخستین فیلم سینمایی «ادوین خاچیکیان» فرزند «ساموئل خاچیکیان» به عنوان کارگردان است که به تهیه‌کنندگی «احمد احمدی» ساخته شده و در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به عنوان فیلم اولی و در ژانر کودک و نوجوان داوری می شود.

کد مطلب: ۱۱۵۵۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد
بابا سیبیلو؛ فیلم دقیقه نودی جشنواره فجر

«بابا سیبیلو» یک کمدی خانوادگی است که در آن از کودک ٥ ساله تا پیرمرد ١٠٠ ساله نقش آفرینی دارند و در طول قصه ماجراهایی را رقم می‌زنند.
کارگردان این فیلم موزیکال و شاد تنها فرزند مرحوم «ساموئل خاکچیان» است که به او لقب هیچکاک سینمای ایران داده شده بود و از وی به عنوان استاد دلهره و وحشت سینمای ایران نیز نام برده شده است.


حضور دقیقه نودی بابا سیبیلو در جشنواره فیلم فجر
حجم ویژوال‌ها و جلوه‌های ویژه فیلم بسیارزیاد است و چون اجرای آن با حساسیت‌هایی مواجه و نیازمند زمان مناسب بود، پیش از این تهیه کننده فیلم باباسیبیلو از احتمال نرسیدن فیلم به سی و نهمین جشنواره فیلم فجر خبر داده بود. همچنین فرآیند ساخت این فیلم که از بهمن 98 آغاز شده بود، مدتی به دلیل اینکه یکی از بازیگران اصلی فیلم به کرونا مبتلا شده بود با وقفه روبرو شده بود.
احمدی که پیش از این تهیه‌کننده فیلم «لازانیا» نیز هست، سال 1392 در سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر به عنوان تهیه‌کننده با فیلم سینمایی «ردکارپت» به کارگردانی رضا عطاران در بخش مسابقه سینمای ایران حضور داشت.


دست اندرکاران فیلم «باباسیبیلو» چه کسانی هستند؟
بازیگران فیلم «بابا سیبیلو» عبارتند از: علی کاظمی، عباس محبوب، اردشیر کاظمی، رضا شفیعی جم، حسینعلی قورچی، حسین روزبه، مهدی هاشم پور، یگانه ظرافتی، بهاره رهنما، امیرحسین صدیق، رز رضوی، پارسیا شکوری فر، محمدطاها بهروزپور، یوسف صیادی، هانیه غلامی، مهرگان علوی، محمدرضا احمدی، شهلا سرشار، احمد یاوری، مرتضی دلداده، فرهاد ریش سفیدی، آوا دهقانی، محمد پناهی، زهرا گلدوست، ابوالفضل قهرمانی
همچنین سایر عوامل این فیلم عبارتند از:
طراح گریم (مهرنوش طبیبی)، مدیرفیلمبرداری (مرتضی خان محمد)، تدوینگر (محمد توکلی)، آهنگساز (محمد احمدی)، مدیرتولید (محمد رضا عزتخانی)، دستیار دوم کارگردان (سپینود وفامنش) مدیرصدابرداری (فرشید کیوانمهر)، دستیاراول و برنامه ریز (مهدی مطلبی)

گزارش فیلم های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر را در زیر بخوانید:

آفتاب نیمه شب / آهنگ دو نفره / ابلق

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار