توسط رئیس جمهور صورت می گیرد

افتتاح 61 پروژه با اعتبار 9200 میلیارد تومان در مناطق آزاد و ویژه

تهران(پانا) - قطار افتتاح طرح‌های ملی دولت دوازدهم با ۶۱ طرح تولیدی، صنعتی، تجاری و زیرساختی به ارزش ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، بار دیگر به ایستگاه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی رسید.

کد مطلب: ۱۱۵۴۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح 61 پروژه با اعتبار 9200 میلیارد تومان در مناطق آزاد و ویژه

به گزارش ایرنا، فردا، پنجشنبه، ۲۵ دی‌ماه، در چهل و یکمین برنامه افتتاح «جهش تولید»، طرح هایی در مناطق آزاد قشم و انزلی و مناطق ویژه اقتصادی انرژی پارس، سهلان، کاوه و سلفچگان با حضور ویدیوکنفرانسی رییس‌جمهوری افتتاح خواهد شد.

ارزش سرمایه‌گذاری این طرح‌ها در بخش‌های تولیدی، صنعتی، تجاری و زیرساختی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزون بر سه هزار ۱۰۰ میلیارد تومان، ۲۶۰ میلیون دلار و ۱۳ میلیون یورو (در مجموع ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان) است و برای سه هزار و ۲۲۳ نفر ایجاد اشتغال می‌کند.

برپایه این گزارش، در منطقه آزاد قشم از ۲۷ طرح اقتصادی و زیربنایی به همراه پالایشگاه نفت‌خام فوق سنگین با ظرفیت تولید روزانه ۳۵ هزار بشکه قیر بهره برداری می‌شود که سازمان منطقه آزاد قشم ۱۶۰ میلیارد تومان و بخش خصوصی یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و ۲۴۰ میلیون دلار در آن سرمایه گذاری کرده است؛ با افتتاح این طرح ها برای ۲ هزار و ۲۴۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

در منطقه آزاد انزلی نیز با بهره برداری از چهار پروژه ساخت اسکله شماره ۱۳ مجتمع بندری کاسپین به همراه زیرساخت های پس‌کرانه و ۱۴ طرح صنعتی و تجاری با سرمایه گذاری ۸۱۸ میلیارد تومان، برای حدود ۴۷۰ نفر اشتغال‌زایی می‌شود.

ایجاد اشتغال برای ۴۸۳ نفر در مناطق ویژه اقتصادی

در چهل و یکمین برنامه افتتاح جهش تولید، ۲ طرح صنعتی و خدماتی با سرمایه‌گذاری پنج میلیون یورو و ۳۰ میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی برای اشتغال ۱۳۳ نفر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (استان بوشهر) افتتاح می‌شود و سه طرح زیرساخت لجستیکی و صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی کاوه (استان مرکزی) با سرمایه‌گذاری ۳۸۰ میلیارد تومانی، برای ۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی می‌کند.

همچنین در منطقه ویژه اقتصادی سهلان استان آذربایجان شرقی، با افتتاح چهار طرح صنعتی و تولیدی با سرمایه‌گذاری ۶۲ میلیارد تومان و پنج میلیون و ۵۰۰ هزار یورو، در مجموع برای بیش از ۱۳۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان استان مرکزی نیز با سرمایه‌گذاری ۲۲ میلیارد تومانی و ۲ و ۵۰۰ هزار میلیون یورویی بخش خصوصی، سه پروژه تولیدی و صنعتی آماده بهره برداری است که برای بیش از ۵۰ نفر اشتغال‌زایی به همراه دارد.

پیش از این در بیستم شهریورماه امسال ۵۸ طرح بزرگ به ارزش سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و ۴۳۸ میلیون یورو با اشتغال‌زایی چهار هزار و ۴۰۰ نفر در مناطق آزاد قشم و کیش و مناطق ویژه اقتصادی ارس و پیام به بهره برداری رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار