رونمایی از محتوای الکترونیکی در شبکه شاد ویژه نوآموزان در خراسان شمالی

بجنورد (پانا ) -معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان خراسان شمالی گفت تمامی نوآموزان پیش دبستانی بازمانده از ثبت‌نام استان که پنج سال تمام دارند، آموزش مجازی رایگان دریافت می‌کنند.

کد مطلب: ۱۱۵۴۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از محتوای الکترونیکی در شبکه شاد ویژه نوآموزان در خراسان شمالی

به گزارش پانا، صبح امروز جلسه ویدئو کنفراس با حضور فضلی مشاور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ومدیر کل آموزش پرورش خراسان شمالی مهدی مودی و معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان و همکاران آموزش ابتدایی ،در سالن جلسات اداره کل برگزار شد.

فضلی در رونمایی و افتتاحیه از محتوای الکترونیکی و کانال آموزش مجازی شبکه شاد ویژه نوآموزان پیش دبستانی خراسان شمالی اظهار کرد: در حال حاضر استان خراسان شمالی رتبه اول کشور در تحقق هدفگذاری نرخ پوشش نوآموزان دوره پیش دبستانی کسب کرده است.

وی اشاره کرد خراسان شمالی رتبه یک کشور در صدر هدف گذاری نرخ پوشش نو آموزان را دارنوی اشاره به اینکه تمامی کلاس های این دوره در حال حاضر در فضای مجازی تشکیل می شود، گفت: در این دوره سعی ما براین بوده که تمامی مدارس با یک خردجمعی و تدوین تولیدات محتوایی و آموزش در قالب های مختلف یادگیری در تربیت نسلی آینده نگر و اجتماعی از هیچ تلاشی دریغ نکنند و در عملیاتی کردن سند تحول بنیادین کوشا باشند.

فضلی با اشاره به ابلاغیه رهبر معظم انقلاب به آموزش و پرورش تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش متولی حاکمیتی پیش دبستان است و رهبر معظم انقلاب در ابلاغیه آموزش و پرورش، کودک و پیش‌دبستان را از هم جدا کردند یعنی آنقدر دوره کودکی برای ایشان اهمیت داشته که چنین تفکیکی قائل شده‌اند.

فضلی ضمن تشکر وقدرانی از تمامی همکاران استان در عرصه تولید محتوای الکترونیکی این عمل خداپسندانه را جز ء افتخارات استان وماندگار دانستند ونرخ پوششی پیش دبستانی را جذب80 درصدی نو آموزان پیش دبستانی را تبریک گفتن .فضلی گفت : امروزه بحث کیفیت ، کمیت وپوشش در دنیا از شاخص های بسیار مهم توسعه انسانی قلمداد می شود .

وی ادامه داد: پوشش تحصیلی در دوره پیش دبستانی از شاخص های مهم توسعه انسانی است که باید به این دوره توجه بیشتری شود.

فضلی افزود: دوره پیش دبستانی دوره ای است برای شکل گیری شخصیت کودکان اولیای گرامی بستر سازی برای رشد کودکان فراهم کنند.

معاون آموزش ابتدایی استان بدخشان در این جلسه گفت :طرح آموزش رایگان نوآموزان پیش دبستانی در استان خراسان شمالی از امروز اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه والدین پس از ثبت نام نوآموزان در سامانه سناد، کد دانش آموزی دریافت خواهند کرد، افزود: نوآموزانی که کد لازم را از سامانه سناد دریافت کرده باشند به عنوان دانش آموز در سامانه شاد شناسایی می‌شوند.

عصمت بدخشان با اشاره به ضرورت تعلیم و تربیت نوآموزان پیش دبستانی، اظهار کرد: در شرایط کرونایی که نوآموزان دسترسی مناسبی به مراکز پیش دبستانی در سطح استان ندارند، آموزش ابتدایی استان توانسته این دسترسی لازم را برای نوآموزان ایجاد کند .

معاون آموزش ابتدایی استان ، دوره آموزش و پرورش پیش دبستانی را بسیار ضروری دانست و ادامه داد: فراگیری این دوره باید مورد توجه والدین باشد تا در صورت ثبت نام دانش آموز در کلاس اول، کودک آمادگی لازم را برای آموختن مفاهیم داشته باشد.

بدخشان از شروع کلاس‌های مجازی در شاد خبر داد و خاطرنشان کرد: محتواهای آموزشی متناسب با نوآموزان تولید و در شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) بارگزاری شده است. که از 200فیلم ارائه شده که 60 فیلم با کیفیت ازاین محتوای الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرند .

در پایان جلسه از همکاران تولید محتوای الکترونیکی تقدیر به عمل آمد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار