استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش استان ایلام:

شورای آموزش و پرورش نیروی محرکه قدرتمند در توسعه تعلیم و تربیت است

تهران (پانا) - به گفته استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش استان ایلام، آموزش و پرورش مهم ترین رکن توسعه جوامع و بستر فرهنگ سازی است و پایدار بودن آن منوط به مشارکت همه احاد مردم، مسئولان، نهادهای مدنی و اجتماعی است تا بتواند با اهداف متعالی خود دست یابد.

کد مطلب: ۱۱۵۴۱۲۰
لینک کوتاه کپی شد
شورای آموزش و پرورش نیروی محرکه قدرتمند در توسعه تعلیم و تربیت است

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی، قاسم سلیمانی دشتکی،استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش استان ایلام آموزش و پرورش را مهم ترین رکن توسعه جوامع و بستر فرهنگ سازی خواند و گفت: پایدار بودن آموزش و پرورش منوط به مشارکت همه ی احاد مردم ، مسئولان، نهادهای مدنی و اجتماعی می باشد، تا بتواند با اهداف متعالی خود دست یابد. چرا که اگر این نهاد فراگیر و زیربنایی مورد توجه همه جانبه قرار نگیرد بزرگترین سرمایهی ملی که نیروی انسانی سالم و کار آمد است به مخاطره افتاده و وقتی زیربنا مستحکم نباشد هرچند روبنا در مقاطعی زیبا هم جلوه کند در دراز مدت به توفیق پایدار دست نخواهد داد .

استاندار استان ایلام به نامگذاری روز 26 دی ماه با عنوان روز شوراهای آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: در 26دی ماه سال 1372یکی از مترقی ترین قوانین کشور که قانون شوراهای آموزش و پرورش می باشد در مجلس شورای اسلامی تصویب گردید، به موجب این قانون زمینه نظارت و مشارکت احاد مردم، بهره گیری از کلیه منابع و امکانات جهت تأسیس، توسعه و تجهیز فضاها و تسهیل فعالیت های اجرایی آموزش و پرورش فراهم آمد .

سلیمانی دشتکی با بیان این که شوراهای آموزش و پرورش به عنوان نیروی محرکه ی قدرتمند در توسعه ی پایدار تعلیم و تربیت به شمار می آیند خاطر نشان کرد: شوراهای آموزش و پرورش ضمن بهره مندی از پیشنهادات کلیه نهادها و گروه های ذینفع و جهت حفظ هماهنگی در سیاست و خط مشی کلی نظام تعلیم و تربیت ،سر انجام با نهادینه کردن امر نظارت و پیرایش آن، قضاوت های فردی و سلیقه های مختلف ، بخش عظیمی از کارهای مربوط به آموزش و پرورش را سامان داده است .

استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش استان ایلام تأکید کرد: با تلفیق سند تحول بنیادین و قانون شوراهای آموزش و پرورش و اجرایی نمودن آن ها می توان به اهداف دستگاه تعلیم و تربیت در کشور دست یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار