حاجی میرزایی: سال آینده وضعیت حقوق فرهنگیان بسیار بهتر از امسال است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در نشست اعضای شورای معاونان اداره کل و ارتباط مجازی با اعضای شورای معاونان آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق کرمان گفت که ناب ترین دانش، دانش ناشی از تجربیات است، به دنبال یکپارچه سازی سامانه‌ها و ساماندهی مطلوب نیروی انسانی در آموزش و پرورش هستیم و سال آینده وضعیت حقوق فرهنگیان بسیار بهتر از امسال است.

کد مطلب: ۱۱۵۱۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: سال آینده وضعیت حقوق فرهنگیان بسیار بهتر از امسال است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی با اشاره به ویژگی های یک مدیر موفق گفت: یکی از مهمترین شاخص های یک مدیر موفق "تحقق هدف" است، ما گاهی در مواجهه با هدف دچار یک خطای راهبردی می شویم هرچند برای اهدافمان در نظام تعلیم و تربیت فرایندهایی تعریف کرده ایم اما همه مدیران باید مراقب باشند راه به درستی انتخاب شود، اگر راه، درست انتخاب نشود هر چقدر هم خوب حرکت کنیم به مقصد نمی رسیم، بنابراین دغدغه اول دغدغه "پایش اهداف" است.

وی گفت: شاخص دوم ما این است که به عنوان مدیر باید "توانایی حل مساله" را داشته باشیم ما به عنوان مدیر یک مجموعه در تاریخی منصوب می شویم و زمانی مسئولیت را ترک می کنیم، باید ببینیم آیا در این دوره توانسته ایم مساله ای را حل کنیم یا خیر؟ اگر مهارت حل مساله نداشته باشیم معلوم نیست که مدیریت ما موثر بوده یا خیر؟ هر مدیری که مسئولیتی را می پذیرد باید بتواند مساله ای را به صورت پایدار و نه موقت، حل کند.

وزیر آموزش و پرورش سومین شاخص یک مدیر موفق را "توانایی مدیریت بحران" دانست و افزود: ما برای شرایط متعارف همیشه آماده ایم اما در زمان بحران مهم است که مدیریت چگونه باشد، در شرایط بحران است که توانایی مدیران مشخص می شود، در این سال کرونایی مدیر خلاق و توانمند در آموزش و پرورش کسی است که با قدرت مدعی شود حتی یک دانش آموز در منطقه یا شهرستانش بازمانده از تحصیل و آموزش نیست، مدیر باید تضمین کند همه دانش آموزان به یک آموزش باکیفیت دسترسی داشته باشند.

حاجی میرزایی با بیان این که خلاقیت به معنی توانایی پیدا کردن راه های متفاوت است، گفت: اگر گوش های خوبی برای شنیدن و چشم های خوبی برای دیدن داشته باشیم دنیایی از آموزش و تجربه در همین دوره کرونا می توانیم داشته باشیم.

وی اظهار کرد: ناب ترین دانش، دانش ناشی از تجربیات است، برای همه پزشکان رویارویی با کرونا یک تجربه جدید مبتنی بر یادگیری بود، در کنار همه مسائل تلخ کرونا این فرصت در اختیار ما هست که بیشتر فکر کنیم و از این فرصت طلایی بیاموزیم، این دوره باید دوره یادگیری سرشار از آموزه های ناب باشد، این فرصت طلایی را برای ارائه خدمت باکیفیت مغتنم بدانیم، اگر برداشت های ما از این دوره عمیق و دقیق نباشد همه ما خسارت دیده ایم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که هیچ عرصه ای از عرصه های دانش بشری عمق و پیچیدگی آموزش و پرورش را ندارد، گفت: همه دانش ها در برابر دانش هایی که در حوزه تعاملات انسانی شکل می گیرند ساده هستند، قواعد همه علوم به مراتب ساده تر از قواعد ارتباط با انسان ها است.

حاجی میرزایی تصریح کرد: اگر هر هفته مدیران با معلمان ارتباط نداشته باشند یا دانش آموزان با معلمان در پیوند نباشند، باید در انتخاب مدیر، تجدید نظر کرد.

وی با اشاره به این که به روش های متعارف قبلی نباید اعتماد کنیم، گفت: روش های قبلی برای امروز ما کارساز نیستند، در خصوص سامانه سناد و حل مشکلاتش کارهای زیادی انجام شده و در حال یکپارچه سازی سامانه ها هستیم که برنامه ریزی کرده ایم تا دهه فجر امسال عملی شود، در زمینه نیروی انسانی هم با یک آشفتگی و نابسامانی مواجهیم که باید ساماندهی شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: با تصمیم شورای انقلاب فرهنگی مسئولیت تعلیم و تربیت کودکان به آموزش و پرورش داده شده، هر چند 84 درصد این کودکان در خانه ها تربیت می شوند و در آغوش مادرانشان هستند اما ما باید چهارچوب تربیتی ارائه کنیم.

حاجی میرزایی درخصوص طرح رتبه بندی معلمان گفت: لایحه این طرح تنظیم و تقدیم دولت شده و امیدواریم در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد، بودجه اش را هم پیش بینی کرده ایم، به امید خدا سال آینده شرایط فرهنگیان بهتر از امسال است.

وی ارزشیابی از آموزش ها را بسیار مهم دانست و گفت: ما نیازمند این هستیم که مرتب پیشرفت تحصیلی را رصد کنیم، طرح های زیادی در مرکز سنجش وزارت در دستور کار است که همه ما باید بر اساس این ارزشیابی ها راهنمای عمل داشته باشیم، اگر یک سال را بدون ارزشیابی به پایان ببریم جفا کرده ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار