مسئول برگزار کننده آزمون اصلح خبر داد

زمان احراز هویت ورود آزمایشی مهارت آموزان اعلام شد

داوطلبان آزمون اصلح به صورت حضوری، می‌توانند از امکانات پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در استان‌ها استفاده کنند

تهران (پانا) - مسئول برگزار کننده آزمون اصلح، از احراز هویت و ورود آزمایشی مهارت آموزان به سامانه آزمون دانشگاه دو روز قبل از برگزاری آزمون خبر داد و گفت که زمینه برگزاری آزمون در مراکز و پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور برای مهارت آموزان فاقد امکانات مهیا است.

کد مطلب: ۱۱۴۴۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
زمان احراز هویت ورود آزمایشی مهارت آموزان اعلام شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، همزمان با برگزاری آزمون جامع مهارت آموزان ماده 28 روز جمعه 21 آذر ماه جاری، جلسه ویدئو کنفرانس مرکز سنجش دانشگاه فرهنگیان، با حضور رضا کچوئیان، مسئول برگزار کننده آزمون، نمایندگان دو حوزه حراست و روابط عمومی سازمان مرکزی، مدیران استان ها، روسای پردیس ها و مراکز و همچنین کارشناسان نظارت دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور، در مکان دفتر معاونت نظارت، ارزیابی و تضمینکیفیت این دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه، کچوئیان با گرامیداشت روز دانشجو به عنوان روزی ارزنده در تاریخ علمی دانشگاه، تلاش روسای استانی، پردیس ها، معاونان، استادان و دیگر همکاران و کارکنان در حوزه های متفاوت دانشگاه در راستای برگزاری آزمون روز جمعه را قابل تقدیر خواند و گفت: قطعا با حمایت و پشتیبانی رئیس دانشگاه، اعضای هیات رئیسه، حراست، مرکز هوشمندسازی و همت و خرد جمعی کلیه مسئولان و همکاران در ستاد و صف شاهد برگزاری آزمونی فاخر در دانشگاه خواهیم بود.

مسئول برگزار کننده آزمون اصلح، با مهم برشمردن آزمون روز جمعه به عنوان وظیفه و مسئولیتی بزرگ از جانب مرکز سنجش معاونت نظارت دانشگاه فرهنگیان، تصریح کرد: ما وظیفه ای سنگین را برعهده داریم. باید افرادی اجازه ورود به نظام تعلیم و تربیت کشور را داشته باشند که از هر حیث شایسته و توانمند باشند. با به رسمیت شناختن آموزش و پرورش به عنوان یک قلمرو حرفه ای، افرادی حرفه ای نیز به این دستگاه روی خواهند آورد.

کچوئیان، این نوع نگاه و نگرش را سنگین شدن وظایف خواند و افزود: با وظیفه شناسی و صحیح انجام دادن امور به طور حتم از منابع انسانی شایسته و متبحر نیز برخوردار خواهیم شد.

این مقام مسئول، فارغ التحصیلان سایر دانشگاه های کشور را واجد امتیاز و شایستگی های علمی و دانشی لازم دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به قریب به سی سال فعالیت معلمی در نظام آموزش و پرورش کشور، کمک به بسط و گسترش و تعمیق مهارت در مهارت آموزان ضروری است.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، در ادامه از اجرای راهکار 4-11 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان استقرار نظام سنجش صلاحیت های حرفه ای در لایحه رتبه بندی معلمان سخن گفت و تاکید کرد: سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان، مقدمه رتبه بندی است.

استاد دانشگاه، تصریح کرد: بنا به اهمیت موضوع در آینده نزدیک فقط مهارت آموزان ارزیابی نخواهند شد. شعاع احرایی و الزامی شدن آزمون اصلح وسیع تر و در بر گیرنده همه افراد علاقمند به حرفه معلمی خواهد شد. همه معلمان شاغل در کشور، به منظور شرکت در فرآیند رتبه بندی و ساماندهی و ارتقا در جایگاه علمی، باید مورد ارزیابی و سنجش صلاحیت حرفه ای قرار گیرند.

این مقام مسئول، مشخص بودن منابع، سرفصل های ابلاغ شده توسط معاونت آموزشی دانشگاه، فیلم های آموزشی ارائه شده و درج و انتشار اطلاعیه ها و اخبار مرتبط به آزمون اصلح را از جمله اقدامات مهم دانشگاه فرهنگیان اعلام و خطاب به مهارت آموزان اظهار داشت: خوشبختانه دو پودمان آموزشی را به صورت مجازی در دانشگاه پشت سر گذاشتید، با همان ابزار قبلی شاهد برپایی آزمون اصلح روز جمعه خواهیم بود.

کچوئیان، مراکز و پردیس های استانی را مکانی امن و مجهز برای مهارت آموزانی معرفی کرد که از نظر امکانات در محدودیت هستند.

مسئول برگزار کننده آزمون اصلح، از مسئولان مراکز و پردیس های استانی خواست ضمن برقراری ارتباط با مهارت آموزان به منظور کسب اطمینان از دغدغه نداشتن این افراد برای شرکت در آزمون پیش رو، چنان چه فرد یا افرادی خواهان حضور در پردیس ها و استفاده از ابزار و امکانات موجود هستند زمینه برگزاری آزمون را برای آن تعداد مهارت آموز فراهم آورند.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، از اینترنت پشتیبان و هماهنگی به عمل آمده با وزارت آموزش و پرورش سخن گفت و افزود: با دوراندیشی صورت گرفته اگر احیانا برای چند ثانیه شاهد قطعی اینترنت در سامانه آزمون دانشگاه بودیم بهره مندی دانشگاه از اینترنت وزارتخانه مشکل را مرتفع و مهارت آموز را به فضای آزمون انتقال خواهد داد.

استاد دانشگاه، احراز هویت و ورود آزمایشی مهارت آموزان به سامانه را دو روز قبل از برگزاری آزمون، فعالیتی مهم از جانب مرکز هوشمندسازی دانشگاه برشمرد و تاکید کرد: مهارت آموزان باید روز چهارشنبه 19 آذر با ورود آزمایشی به سامانه آزمون دانشگاه علاوه بر اطمینان خاطر، سناریوهای موجود آزمون را دانلود و دریافت نمایند.

وی، تعداد سناریوهای آزمون را 3 عدد اعلام کرد و گفت: هر سناریو برخوردار از 5 سئوال است. مهارت آموزان با دریافت قبلی سناریوها می توانند بدون از دست دادن زمان، با آرامش کامل پاسخگوی سئوالات مرتبط باشند.

مسئول برگزار کننده آزمون اصلح، با اشاره به جامعه 12 هزار نفری شرکت کننده در آزمون روز جمعه 21 آذر ماه این جمعیت را شامل 23 گروه، 17 گروه دبیری در رشته های مختلف و 5 گروه تربیت بدنی، مشاوره و کودکان استثنایی معرفی و تصریح کرد: 5 هزار نفر از این تعداد جمعیت شرکت کننده در آزمون، معلمان ابتدایی هستند.

کچوئیان، طراحی 70 سئوال آزمون پیش رو را کاملا استاندارد و برابر با معیارهای علمی کارشناسی شده دانست و با قدردانی از همکاری استادان در سراسر کشور، فعالیت کارکنان و همکاران مرکز سنجش معاونت نظارت دانشگاه فرهنگیان را ستودنی و قابل تقدیر خواند.

در پایان این نشست، رابطان حاضر در جلسه از سوی حوزه های حراست، روابط عمومی و مرکز سنجش دانشگاه فرهنگیان، با بیان مطالبی در خصوص نقش حوزه های کاری خود پاسخگوی سئوالات روسای استانی، پردیس ها و مراکز بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار