قبوض الکترونیکی صدقات جایگزین رسیدهای سنتی شد

تهران (پانا) - مدیرکل کمیته امداد استان تهران از الکترونیکی شدن رسیدهای سنتی صدقات در جهت بهره گیری از تحقق روش های نوین و امداد الکترونیک خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
قبوض الکترونیکی صدقات جایگزین رسیدهای سنتی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد،سید ابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران با تشریح شیوه نوین تخلیه صندوق های صدقات خانگی، گفت: با توجه به اینکه بخشی از کمک های خیران و مردم شریف استان از طریق صندوق های صدقات جمع آوری و دراختیار جامعه هدف قرار می گیرد، به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا،رعایت دستورالعملهای بهداشتی و تسهیل در تخلیه صنادیق،عاملان جمع آوری صدقات خانگی به دستگاه های سیار اندرویدی (pos) مجهز شدند.
وی با بیان اینکه طرح تخلیه الکترونیکی صندوق صدقات خانگی از ابتدای آذرماه در تمامی شهرهای استان، به اجرا درآمده است،افزود: هنگام مراجعه نیروهای تخلیه گر صندوق صدقات خانگی به درب منازل مشترکان و تخلیه صندوق،رسید الکترونیکی وجوه دریافتی را به صورت آنی صادر و به مشترکان تحویل میدهند که همزمان نیز پیامک وجوه دریافتی نیز برای آنها ارسال می شود.
پرپنچی با بیان اینکه با توجه به‌شیوع ویروس کرونا و شرایط اقتصادی کشور، پرداخت صدقات به‌صورت الکترونیکی یکی از روش‌های مؤثر تخلیه صندوق‌های صدقات خانگی و حذف فیزیکی پول است،ادامه داد: کاهش زمان تخلیه، کاهش هزینه‌های اجرایی،اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی سریع به مشترکان،حذف قبوض کاغذی و ارائه رسید الکترونیکی از دیگر ویژگی‌های مهم این شیوه است.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران با تأکید بر اینکه، کمک‌های جمع‌آوری‌شده از صندوق‌های صدقات مطابق جدول سهم‌بندی و مبتنی بر نیاز جامعه هدف در امور معیشتی، درمان، مسکن، جهیزیه و تحصیل نیازمندان هزینه می‌شود، گفت: هم‌اکنون حدود ۳۸۸ هزار و ۱۳۱ صندوق صدقات فعال در استان تهران وجود دارد که ۳۴۸ هزار و ۳۳۴ هزار صندوق در اختیار مشترکان خانگی و بقیه در قالب صندوق بزرگ و متوسط در معابر، ادارات، مجتمع‌های تجاری و مراکز آموزشی نصب‌شده‌اند.
وی افزود: مردم نیکوکار استان تهران می توانند با شماره گیری کد دستوری تلفن همراه #۰۲۱*۸۸۷۷* و سامانه تلفنی ۷۳۵۵-۰۲۱ و مراجعه به آدرس www.banikheir.ir برای مساعدت به نیازمندان مشارکت نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار