نحوه فعالیت مدارس مناطقی که از شرایط قرمز کرونایی خارج می‌شوند

تهران (پانا) - از فردا شنبه ۱۵ آذرماه محدودیت‌های دوهفته ای کرونا به پایان می‌رسد و براساس گفته محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، مدارس در مناطقی که وضعیت نارنجی دارد، با حضور مدیر و حداقل کادر اجرایی فعال است و افراد بر فرآیند آموزش‌های غیرحضوری نظارت خواهند کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۳۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
نحوه فعالیت مدارس مناطقی که از شرایط قرمز کرونایی خارج می‌شوند

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرده است به دنبال این هستیم که دانش‌آموزان در شرایط شیوع کرونا آسیب نبینند و محتوای آموزشی به درستی به آنان منتقل شود، آنان افت تحصیلی پیدا نکنند و ترک تحصیل نیز نداشته باشند.

براین اساس وی در خصوص نحوه فعالیت مدارس مناطقی که از شرایط قرمز کرونایی خارج می‌شوند، گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا در این زمینه تعیین تکلیف کرده است، بنابراین در مناطق نارنجی فعالیت آموزشی به صورت غیرحضوری خواهد بود اما مدارس باحضور مدیر و حداقل کادر اجرایی فعال و بر فرآیند آموزش‌های غیرحضوری نظارت خواهند کرد.

حاجی میرزایی همچنین درباره برگزاری امتحانات با تاکید براینکه ترجیح ما آموزش حضوری است عنوان کرده است: اصل ما برگزاری امتحانات به صورت حضوری است زیرا از وقتی که ارتباط ما با دانش‌آموز مجازی شده باید برایمان فراگیری او از درس مشخص باشد. لذا امتحان حضوری است مگر اینکه در زمان امتحانات با وضعیت‌هایی مواجه شویم که متخصصان بهداشت اجازه این موضوع را ندهند.

به گزارش پانا، وزارت آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت و در پی انتشار برخی اخبار غیررسمی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی غیررسمی درباره چگونگی روند ادامه سال تحصیلی جاری از فردا ۱۵ آذرماه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که وزارت آموزش و پرورش با در نظر گرفتن این مهم که سلامت دانش‌آموزان و معلمان اولویت است، درخصوص ادامه به کار مدارس و روند آموزش حضوری تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است و معلمان، دانش‌آموزان و اولیای آنان اخبار مربوط به مصوبات ستاد را فقط از رسانه ملی و پورتال اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش پیگیری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار