نیشِ دارو یا نوشدارو منتشر شد

تهران (پانا) - کتاب «نیشِ دارو یا نوشدارو» نوشته نعیمه حسنی گرکانی با نگاهی روانشناختی به موضوع بسته بندی داور در روزهای شیوع کرونا منتشر شد.

کد مطلب: ۱۱۴۳۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد
نیشِ دارو یا نوشدارو منتشر شد

کتاب «نیشِ دارو یا نوشدارو» تالیف نعیمه حسنی‌گرکانی، استاد دانشگاه در رشته‌های زبان انگلیسی و فرانسه است که سال گذشته نیز کتاب «بر بلندای نشاط» را از زبان انگلیسی به فارسی برگردانده است.
کتاب «نیشِ دارو یا نوشدارو» شاید در ظاهر به موضوع اهمیت روانی بسته بندی داروها بر روان بیماران پرداخته اما به واقع تلاشی برای توجه دادن به موضوع‌های فرهنگی و روانی در اقتصاد تاکید دارد. این کتاب درواقع تلاشی برای رقابت در جهان امروز توسط کشورمان ایران اسلامی است.
جهانی که حرکت‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین المللی متاثر از موازنه قدرت و توان اقتصادی کشور‌هاست، تلاش برای حصول قدرت از ضروریات اجتناب ناپذیر محسوب می‌شود. اما آنچه مسلم است توسعه اقتصادی بدون در نظر گرفتن روان انسان‌ها و توجه به فرهنگ یا فرهنگ‌سازی تقریبا غیر قابل دست یافتن است و توجه به این موضوعات در کتاب «نیشِ دارو یا نوشدارو» آمده است.
این کتاب در چهار فصل به زوایای مختلف فرهنگی و روانی بسته بندی پرداخته و در نهایت با طرح‌ پرسش‌های مختلف نتیجه گیری می‌کند که در جهان امروز توجه به فرهنگ در اقتصاد از جمله فرهنگ بسته بندی چقدر می‌تواند به میزان موفقیت کالا کمک کند.
همچنان نگاه انسانی این کتاب به بیماران و تاثیر روانی بسته بندی دارو بر روان آنها برای استفاده بهتر و ارتباط همراه با لذت بیمار از داروی مصرفی خود، از نکات قابل توجه است.
کتاب «نیشِ دارو یا نوشدارو» همچنین رفتار مصرف کننده را مورد بررسی قرار داده است و در توضیح آن آورده که، رفتار مصرف کننده یعنی؛ مجموعه فعالیت‌هایی که مستقیم در جهت کسب، مصرف، و دور انداختن کالا و خدمات صورت می‌گیرد. این فعالیت‌ها شامل فرآیند تصمیماتی است که قبل و بعد از خرید کالا یا دارو انجام می‌پذیرد.
کتاب «نیشِ دارو یا نوشدارو» با ویراستاری علیرضا مرادی در 172 صفحه و مبلغ 35 هزار تومان توسط نشر ساوالان منتشر شده و در کتابفروشی‌های معتبر قابل دسترسی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار