جزییات آتش‌سوزی یک کارگاه تولید مواد نفتی و پارافین

تهران (پانا) - سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از آتش سوزی در یک کارگاه تولید مواد نفتی و پارافین و مصدومیت یک کارگر خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۲۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفت و گو با پانا درباره جزییات این حادثه گفت: در ساعت ۰۸:۵۰ یک مورد حادثه آتش سوزی در یک کارگاه تولید مواد نفتی به ویژه روغن و پارافین در جاده ورامین، محله قلعه نو، شهرک عشق آباد به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله دو ایستگاه به همراه خودروهای حامل کف به محل حادثه اعزام شد، ادامه داد: محل آتش سوزی کارگاهی به وسعت حدود ۲ هزار متر مربع بود. در این کارگاه چند مخزن ایستاده با ظرفیت‌های مختلف وجود داشت که در آن مواد نفتی نگهداری می‌شد. یکی از این مخازن به ظرفیت ۳ هزار و ۵۰۰ لیتر که مواد نفتی و قابل اشتعال در آن وجود داشت دچار آتش سوزی شده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: به دلیل قلیانی که به دلیل آتش سوزی اتفاق افتاده بود از مخزن این مواد سرریز شده و جاری شده بود. این موارد در حالی که شعله‌ور هم بودند روان شده و بخشی از دیگر مخازن و لوله‌ها و اتصالات نیز به دلیل نشت این مواد شلعه‌ور شده بود و در آستانه نفوذ آتش به داخل دیگر مخازن نیز بود.

ملکی تصریح کرد: آتش نشانان به سرعت عملیات خود را آغاز کرده و خوشبختانه با توجه به اینکه فضای کارخانه یک فضای باز بود دسترسی به مخازن و منبع اصلی آتش راحت بود. آتش نشانان با مقداری آب و کف توانستند آتش را به کنترل خود در آورند. کارگری که در این کارگاه نیز حضور داشت از ناحیه سر و صورت دچار سوختگی شده بود که به عوامل اورژانس تحویل داده شد. همچنین یک دستگاه خودروی نیسان در نزدیکی این مخازن بود که درحالی که آتش به بدنه آن سرایت کرده بود توسط آتش نشانان به سرعت خاموش شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار