کمک ۲۵۰هزار فرانکی صلیب سرخ به هلال احمر برای خرید دستگاه اکسیژن

تهران (پانا) - دومین مرحله کمک مالی کمیته بین المللی صلیب سرخ به مبلغ ۲۵۰ هزار فرانک سوئیس به جمعیت هلال احمر ایران برای تهیه و تامین تجهیزات اکسیژن درمانی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ تخصیص می‌یابد.

کد مطلب: ۱۱۴۲۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد

بنا براعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، جمعیت هلال احمر ایران و نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: مبلغ ۲۵۰ هزار فرانک اهدایی کمیته بین المللی صلیب سرخ به یکی از برنامه های در حال اجرای جمعیت هلال احمر ایران برای تهیه تجهیزات خانگی اکسیژن بیماران مبتلا به کووید-۱۹ تخصیص خواهد یافت تا امکان ادامه درمان در منزل برای این بیماران فراهم شود.

بنابراین گزارش این کار بطور نسبی از فشار بر بیمارستان‌ها و کارکنان بخش درمان که با موج مداوم و سنگین بستری بیماران مبتلا به کووید-۱۹ مواجه‌اند، می‌کاهد. همچنین این حمایت، موجب کاهش حضور بیماران به بیمارستان‌ها شده و امکان بستری بیماران جدید با شرایط وخیم را فراهم می‌کند.

باربارا ریتزولی، رئیس نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران در خصوص این کمک می‌گوید: «کارکنان و داوطلبان جمعیت هلال احمر ایران از آغاز شیوع این بیماری در فوریه سال گذشته در خط مقدم مبارزه با کووید-۱۹ بوده اند. این کمک از طرف کمیته بین‌المللی صلیب سرخ حرکتی کوچک و متواضعانه برای تقدیر و حمایت از جمعیت هلال احمر ایران است و ما امیدواریم بتواند در تلاش‌های بشردوستانه ای جمعیت در کمک به بیماران مفید باشد.»

در آوریل ۲۰۲۰ نیز کمیته بین المللی صلیب سرخ مبلغ ۵۰۰ هزار فرانک سوئیس را برای تامین تجهیزات حفاظت شخصی برای بیماران خاص و همچنین اقلام غذایی برای اقشار آسیب پذیر به جمعیت هلال احمر ایران اهداء کرده بود.

منصوره باقری، معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر درباره همکاری مشترک با کمیته بین المللی صلیب سرخ می‌گوید: «کمیته بین‌المللی صلیب سرخ شریک کاری ارزشمند جمعیت هلال احمر در ایران است و ما شراکت قوی و گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف با این سازمان شکل داده‌ایم. ما از حمایت آنها از مبارزه با بیماری کووید-۱۹در ایران تقدیر می‌کنیم و امیدواریم این همکاری ادامه داشته باشد.»

در دو ماه گذشته، کمیته بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر ایران به عنوان شرکای نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر و به منظور واکنش به شیوع همه‌گیری کووید-۱۹، در زمینه توزیع تجهیزات محافظت شخصی، مواد ضد عفونی کننده دست و بروشورهای آموزشی درباره بیماری کووید-۱۹ برای مهاجران افغانستانی در مرز دوغارون و استان سیستان و بلوچستان و همینطور برای مرزنشینان در ۵ استان غربی کشور، همکاری های خود را گسترش داده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار