خروج 69 شهرستان از وضعیت قرمز کرونا

تهران (پانا) - معاون کل وزارت بهداشت از خروج 69 شهرستان با رعایت پروتکل‌ها از وضعیت قرمز کرونا خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۱۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
خروج 69 شهرستان از وضعیت قرمز کرونا

ایرج حریرچی شامگاه گذشته در یک برنامه تلویزیونی درباره آخرین وضعیت پاندمی کرونا در ایران و ارزیابی محدودیت‌های کرونایی اظهار کرد: اکنون خطرناک‌ترین نگرانی ما از شیوع کرونا، تجمعات خانوادگی و دورهمی‌های خانواده‌ها است. در واقع تجمع در فضای بسته و تجمع در حمل و نقل عمومی نگران کننده است.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه میزان اجرای محدودیت‌ها در مراکز اداری بیش از ۹۴ درصد است، گفت: با اجرای طرح جدید، تردد خودروها کاهش داشته و حتی تصادفات منجر به فوت هم کاهشی شده است. هدف گیری از اجرای طرح جدید کاهش ۳۰ درصدی موارد بستری و ۱۰ درصدی مرگ و میر برای یک ماه آینده است.

وی با اشاره به اعمال محدودیت‌های کرونایی در ۸۹ شهرستان قرمز قبل از شروع تعطیلی‌های دو هفته‌ای در کشور گفت: در این تعداد از شهرستان‌ها که با تعطیلی مشاغل رده‌های دو، سه و چهار همراه بود، ۶۹ شهرستان با رعایت پروتکل‌ها، از وضعیت قرمز خارج شدند و این یک موفقیت بزرگ است.

حریرچی همچنین از آغاز فصل سرما در مناطق گرمسیر ابراز نگرانی کرد و گفت: هنوز زمستان در مناطق گرمسیر شروع نشده و ما نگران هستیم که بیماری با شروع فصل سرما در این مناطق با آغاز به کار فعالیت دستگاه های گرمایشی و بسته شدن درها اوج بگیرد.

معاون کل وزیر بهداشت در ادامه به موضوع واکسن کرونا اشاره کرد و گفت: واکسن کرونا از سه مسیر دنبال می‌شود، تولید ایرانی، خرید از دیگر کشورها و همچنین مسیر سوم تولید مشترک با دیگر کشورها در دستور کار قرار دارد. کمیته اخلاق استفاده انسانی واکسن ایرانی کرونا را تایید کرده است.

به گفته وی، افراد مسن، کادر بهداشت و افرادی که بیماری خاص دارند در اولویت نخست ارائه واکسن هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار