وزیر ارتباطات وضعیت ارتباطی استان فارس را تشریح کرد

تهران(پانا) - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد ۸۸ روستای جدید در استان فارس به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شدند.

کد مطلب: ۱۱۴۱۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
وزیر ارتباطات وضعیت ارتباطی استان فارس را تشریح کرد

«محمدجواد آذری جهرمی» امروز (چهارشنبه) در اینستاگرام خود آخرین وضعیت اتصال روستاهای استان فارس به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات را تشریح کرد.

وی گفت: امروز به صورت ویدیوکنفرانسی میزبان استاندار فارس، مدیران راه و شهرسازی فارس و لارستان، مدیر توزیع برق فارس به همراه مدیران ارتباطات این استان و مدیران اپراتورهای ارتباطی، برای پیگیری مصوبات سفر تابستان امسال به شیراز بودم.

وزیر ارتباطات افزود: ۳۸۰ روستای دیگر برای اتصال به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت باقی مانده است. برخی روستاها به ویژه در "قیروکارزین" منطقه "زاخرویه" و همچنین "دبیران" در "زرین‌دست" مشکلات جدی دارند. همه این روستاها مطابق زمان‌بندی تا دو ماه دیگر از طریق همراه اول به شبکه متصل خواهند شد.

به گفته جهرمی، ۸۰ کیلومتر شبکه مسی در استان اجرا شده و ۲۲۰ کیلومتر دیگر هم در دست اجراست که تا آخر سال به اتمام می‌رسد تا صف انتظار مردم فارس برای دریافت تلفن خانگی به صفر برسد.

وزیر ارتباطات خاطرنشان‌کرد: امروز با تامین منابع، مصوب شد یک‌هزار و ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری جدید توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در سریع‌ترین زمان ممکن برای شرکت مخابرات ایران اجرا شود تا رینگ فیبر نوری استان فارس که ۳۰۰ کیلومتر آن اجرا شده، به سرانجام برسد.

جهرمی اضافه‌کرد: پوشش ۱۲۰ کیلومتر از جاده‌های فارس هم در دست اقدام است که بخش عمده آن اجرا شده و باقی‌مانده نیز تا پایان ماه جاری به انجام خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار