امروز: چهارشنبه 8 بهمن 1399 - 17:56 تبلیغات
خبرگزاری پانا
خبرگزاری پانا
  • خبرگزاری پانا
  • صفحه اصلی
  • آموزش و پرورش
      در حال بارگزاری
  • سیاسی
      در حال بارگزاری
  • اقتصادی
      در حال بارگزاری
  • اجتماعی
      در حال بارگزاری
  • فرهنگی
      در حال بارگزاری
  • ورزشی
      در حال بارگزاری
  • عکس
      در حال بارگزاری
  • ویدئو
  • رسانه‌های دیگر
      در حال بارگزاری
  • استانها
    • صفحه اصلی استان‌ها
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • اصفهان
    • البرز
    • ایلام
    • بوشهر
    • تهران
    • شهرستانهای تهران
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان و بلوچستان
    • فارس
    • قزوین
    • قم
    • کردستان
    • کرمان
    • کرمانشاه
    • کهگیلویه و بویراحمد
    • گلستان
    • گیلان
    • لرستان
    • مازندران
    • مرکزی
    • هرمزگان
    • همدان
    • یزد
  • آرشیو
  • درباره ما
  • ارتباط با ما

پانا آموزش و پرورش

جزئیات تفاهم‌نامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی و بهزیستی

ایجاد سامانه جامع خدمات آموزشی کودکان معلول

ایجاد سامانه جامع خدمات آموزشی کودکان معلول

11/24/2020 1:40:00 PM
11/24/2020 1:40:00 PM
سه‌شنبه 4 آذر 1399 - 13:40
سید جواد حسینی

تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تشریح جزئیات تفاهم نامه مشترک این سازمان با سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد افراد دارای معلولیت توانمندی‌های مختلفی دارند که وظیفه رشد آنها در نظام تعلیم و تربیت بر عهده آموزش و پرورش است.

سید جواد حسینی در مراسم تفاهم‌نامه سازمان بهزیستی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: در آستانه روز جهانی معلولان توفیق حاصل شد تا زمینه همکاری با سازمان بهزیستی فراهم شود. از ابتدای پذیرفتن این مسئولیت برای ایجاد تفاهم نامه‌ای که فعالیت های کمی و کیفی دو سازمان را داشته باشیم، پیگیری شد که امروز در آستانه روز جهانی معلولان این امکان فراهم شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: از سازمان آموزش و پرورش استثنایی و سازمان بهزیستی به یکدیگر نزدیکتر نداریم. از طرفی چهار نظریه است که خدمات مشترک ما را پشتیبانی می‌کند. چهار نظریه توسعه انسان مبنا، نظریه دارایی محور، نظریه امتداد و نظریه عدالت ترجیحی مبنای کار در آموزش و پرورش استثنایی است.

وی افزود: یک نظریه توسعه انسان مبنا است. در واقع بیش از ۸۰ درصد از توسعه برعهده همه انسانها است. زمانی توسعه شکل می‌گیرد که همه انسان‌ها با همه تفاوت‌هایشان در آن نقش آفرینی کنند. دانش آموزان دارای معلولیت نیز جزو همین انسان‌ها هستند که دارایی‌های بسیاری دارند. ما دانش آموزی به نام قلی فلاح داشتیم که نابینا بود اما قهرمان جهان شد. بنابراین موظف هستیم این افراد را در فرایند توسعه از قوه به فعل دربیاوریم.ضمن اینکه رسالت آموزش و پرورش نیز تبدیل منابع انسانی به سرمایه انسانی است.

حسینی تصریح کرد: بنابراین برای توسعه نیاز است که همه انسان‌ها نقش بیافرینند و از مواهب توسعه بهره مند شوند. نظریه دوم دارایی محور است که بر اساس اصل تفاوت پذیری فردی است. هر آدمی با هر خصوصیتی، توانمندی و دارایی‌هایی دارد. امروز در نظام تعلیم و تربیت پیشرفته گفته می‌شود که باید دارایی افراد را رشد داد. افراد دارای معلولیت توانمندی‌های مختلفی دارند که وظیفه داریم آنها را در نظام تعلیم و تربیت ببینیم و رشد دهیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: نظریه سوم، نظریه امتداد است که می گوید توسعه امتداد ارگانیسم موجود زنده است. یکسری انسان ها در ارگانیسم خود محدودیت‌هایی دارند که نمی‌توانند به طور طبیعی به سمت توسعه امتداد پیدا کنند مگر اینکه به آنها کمک حرفه‌ای شود. سازمان بهزیستی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی باید به لحاظ علمی و تجهیزاتی کمک کنند تا حس نداشته این افراد امتداد یابد.

وی تاکید کرد: چهارمین نظریه‌ای که خدمات ما را پشتیبانی می‌کند عدالت ترجیحی است. عدالت به ما حکم می‌کند که توجه بیشتری به افراد دارای معلولیت صورت بگیرد. بنابراین سازمان بهزیستی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی این نگاه را دارند و با این نگاه 152 هزار دانش آموز تحت پوشش داریم که 70 هزار نفر از آنها در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند و 82 هزار دانش آموز هم در مدارس استثایی ادامه تحصیل می‌دهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی مولود انقلاب است، گفت: از زمان تاسیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تاکنون پوشش تحصیلی ۱۸ برابر و اعتبارات نیز ۸ برابر افزایش یافته است.

حسینی با اشاره به اهداف انعقاد تفاهم نامه بین آموزش و پرورش استثنایی و سازمان بهزیستی گفت: توسعه کمی و کیفی خدمات آموزشی، توانبخشی، تربیتی و حمایتی مورد نیاز دانش آموزان استثنایی مستلزم همکاری بین بخشی آموزش و پرورش استثنایی و سازمان بهزیستی است. همچنین ایجاد سامانه جامع مدیریت خدمات آموزشی توانبخشی کودکان دارای معلولیت از مفاد همکاری مشترک بین دو سازمان است.

به گفته وی، راه اندازی واحدهای تجمیعی ارایه دهنده خدمات مراکز توانبخشی بهزیستی و مدارس استثنایی تحت عنوان مرکز مدرسه از دیگر مفاد همکاری مشترک دو دستگاه است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه انتقال دانش و تجارب در زمینه دستیابی به اهداف برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه و همکاری در اجرای برنامه های غربالگری، تشخیص و مداخله به هنگام را از دیگر مفاد همکاری مشترک ۲ دستگاه عنوان کرد.

وی همچنین تاکید کرد: انتقال دانش و تجارب در زمینه آموزش های حرفه ای و شیوه های آماده سازی شغلی افراد دارای معلولیت و تشکیل کارگروه علمی پژوهشی به منظور برپایی نشست های علمی، تعیین اولویت های پژوهشی و اجرای پروژه های تحقیقاتی جزو مفاد مهم همکاری مشترک بین دستگاه است.

حسینی خاطرنشان کرد: در سال جاری با تمام محدودیت هایی که وجود داشت 50 درصد اعتباراتمان افزایش یافت. 100 درصد اعتبارات خدمات توانبخشی را تلاش کردیم افزایش دهیم. سازمان آموزش و پرورش استثنایی تمام ماموریت های آموزش و پرورش را بر عهده دارد.

سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانش آموزان معلول روز جهانی معلولان سازمان بهزیستی
اخبار مرتبط
  • ۷۰۰ دانش‌آموز استثنایی استان خوزستان صاحب تبلت می‌شوند

  • پیام مشاور وزیر بهداشت به مناسبت روز جهانی معلولان

  • توضیحات جواد حسینی درباره آموزش‌های خودمراقبتی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

  • چرخش تحولی سازمان آموزش و پرورش استثنایی از تفکیک به تلفیق و فراگیرسازی

  • ابلاغ شیوه نامه اجرایی برنامه اولیای دانش‌آموزان استثنایی همیار معلم

  • تمام اماکن ورزشی بهزیستی برای استفاده جامعه هدف بهینه‌سازی شود

  • توسعه ورزش همگانی بدون هم افزایی نهادهای اجرایی امکان پذیر نیست

  • کلمه ارزشمند بسیج بیانگر و تداعی کننده همبستگی، اتحاد، انسجام و اخلاص در جامعه است

  • حسینی: دانش‌آموزان استثنایی از سازمان فنی و حرفه‌ای گواهینامه مهارتی دریافت می‌کنند

  • حسینی خواستار مناسب سازی مدارس غیردولتی برای پذیرش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه شد

  • 78 هزار دانش آموز کمک هزینه تحصیلی دریافت می‌کنند

  • پروسه درمان معتادان مستلزم تعامل همه دستگاه های اجرایی  در ورامین است

  • پژوهش محوری و توانمندسازی افراد، مهم‌ترین برنامه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی است

  • تشریح مصوبات جلسه ستاد هماهنگی مناسب‌سازی کشور

نظرات
1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.
نظر شما با موفقیت ثبت شد

  • پربیننده ها
  • آخرین
  • تفریح دستمایه کودک آزاری

  • تیم منتخب لیگ قهرمانان آسیا 2020؛ پرسپولیسی‌ها آسیا را تسخیر کردند

  • سیستم برگزاری لیگ قهرمانان آسیا 2021 تغییر کرد

  • افتتاحیه دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر آموزش وپرورش

  • ارائه خدمات مشاوره رایگان به دانش‌آموزان

  • هوس موش برای خوردن نوزاد ۱۸ ماهه!

  • دردسر جدید برای پرسپولیس؛ محرومیت بزرگ در راه است

  • انتخاب آموزش و پرورش به عنوان دستگاه برتر در گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس

  • پایان جنجالی‌ترین پرونده قتل در دهه 80

  • جدول زمانی مدرسه تلویزیونی 8 بهمن

  • تداوم روند صعودی آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا؛ حال 4024 بیمار وخیم است

  • تشریح عملکرد آموزش‌وپرورش در افزایش ایمنی و آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی

  • اعمال مدرک دوم فرهنگیان از ماه جاری

  • صفحه اول روزنامه‌های صبح روز ‌‌سه‌شنبه 7 بهمن 99

  • نخستین روز دوره آموزشی خبرنگاران پسر پانا خوزستان

  • یارانه معیشتی بهمن‌ماه پنج‌شنبه واریز می‌شود

  • روایت خانواده کولبران کوران

  • از قایق رسمی ایران در لیگ ستاره‌های بادبانی رونمایی شد

  • سخنگوی فدراسیون کشتی: داوران ایرانی شانس قضاوت در المپیک توکیو را دارند

  • حاجی میرزایی: شبکه مجلس دانش‌آموزی ۲۳ هزار و ۸۰۰ نماینده دارد

  • سهیل موفق کارگردان «دالی» شد

  • اجرای مجازی مانور یاوران انقلاب در ملارد

  • مانور مقابله باویروس کرونادرشهرستان اسلامشهر

  • 12 بهمن؛ نشست فوق‌العاده نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان برگزار می‌شود

  • پیگیری درمان حادثه دیدگان آتش سوزی کانکس در کنگرستان از سوی آموزش‌وپرورش

  • کدام حوزه‌های انتخابیه هنوز نماینده ندارند؟

  • گفتگو با زنان قهرمان جنگ در رادیو تهران

  • کشتی آزاد ایران به تورنمنت بین‌المللی ایتالیا دعوت شد

  • کاظمی: مجلس دانش‌آموزی مسیری برای تربیت مدیران آینده ساز کشور است

  • توضیحات وزارت خارجه درباره حضور هیات طالبان در تهران

  • مجوز مجلس به آموزش و پرورش برای فروش املاک مازاد در سال ۱۴۰۰

  • رقابت هنرمندانی از ایران، ترکیه، یونان و ایتالیا در دهمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران

  • روایت شمخانی از دیدار با رهبران طالبان

  • هدایت ۱۵ میلیون دانش‌آموز از سوی بیش از ۲۸ هزار نماینده مجلس دانش‌آموزی

 
کلیه حقوق متعلق به خبرگزاری پانا است.
ارتباط با ما درباره ما
طراحی و اجرا : سماسیستم