نخستین لکوموتیو تولیدی واگن پارس بعد از 10 سال وقفه به بهره برداری رسید

تهران(پانا)- مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران می گوید امروز نخستین لکوموتیو تولیدی واگن پارس با عنوان پارس ۳۳ تحویل می‌شود و سفارش ۱۰ دستگاه لکوموتیو به این شرکت داده شده است.

کد مطلب: ۱۱۴۱۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
نخستین لکوموتیو تولیدی واگن پارس بعد از 10 سال وقفه به بهره برداری رسید

"سعید رسولی" در مراسم ورود ناوگان ریلی جدید تولید داخل، افزود: با حمایت وزیر راه و شهرسازی در این مرحله ۷۰ دستگاه انواع ناوگان شامل لکوموتیو، واگن مسافری و واگن باری به ارزش ۲۲۳ میلیارد تومان وارد شبکه ریلی می‌شود.

وی بیان‌داشت: امسال در مجموع تاکنون ۵۲۱ دستگاه انواع ناوگان وارد شبکه ریلی شده و ظرفیت جابه‌جایی بار و مسافر را از نظر کمی و کیفی ارتقاء داده است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، ارزش کل ۵۲۱ دستگاه انواع ناوگان تولید داخل یاد شده را یک‌هزار و ۱۵۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: نسبت به سال گذشته ٢٠ درصد رشد ورود ناوگان داشتیم.

وی ادامه‌داد: امروز همچنین خط تولید لکوموتیو در واگن پارس اراک پس از ۱۰ سال تعطیلی مجدد راه‌اندازی شد که با توجه به شیوع کرونا و مشکلات فعالیت‌های اقتصادی، امیدبخش است.

رسولی اضافه‌کرد: در راستای حمایت از تولید داخل، سازوکاری در شرکت راه‌آهن ایجاد شد که زنجیره کاملی برای حمایت واقعی و پایدار از تولید داخل است.

وی افزود: ایجاد و تاسیس مرکز تست ریلی با همکاری وزارت دفاع و سازمان ملی استاندارد انجام شده و با ساخت بزرگترین مرکز تست مجهز ریلی، از تولیدکننده‌های این حوزه بیشترین استفاده را خواهیم داشت.

به گفته رسولی، امروز نخستین لکوموتیو تولیدی واگن پارس با عنوان پارس ۳۳ تحویل می‌شود و سفارش ۱۰ دستگاه لکوموتیو به این شرکت داده شده است.

معاون وزیر راه گفت: در این هفته و هفته آینده قراردادهای جدید تقاضاهای سرمایه‌گذاری در حوزه ناوگان ریلی که از سوی بخش غیردولتی است بین کارخانجات تولید داخل تقسیم می‌شود و سفارش‌گذاری‌های جدید انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار