استان تهران بالاترین عملکرد بازرسی را در بین استانها داراست

تهران(پانا)- رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به بازرسی از ۴۱ هزار و ۶۲ مورد از مراکز خرد و کلان درسطح عرضه می گوید استان تهران در این مدت با بیش از هفت هزار مورد بازرسی و استان سیستان و بلوچستان با ۳۵۵ مورد تشکیل پرونده و ۱۸ میلیارد تومان ارزش کالای قاچاق مکشوفه، بالاترین عملکرد را در بین استان‌ها داشته‌اند.

کد مطلب: ۱۱۴۱۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
استان تهران بالاترین عملکرد بازرسی را در بین استانها داراست

به گزارش سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، عباس تابش افزود: کارشناسان این سازمان در بازه زمانی مهرماه بهمراه بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها با بهره‌گیری از تمام امکانات و ظرفیت موجود با بازرسی از ۴۱ هزار و ۶۲ مورد از مراکز خرد و کلان درسطح عرضه، برای بیش از یک هزار واحد صنفی متخلف تشکیل پرونده داده و برای مراحل قانونی، پرونده های متشکله در اختیار شعب تعزیرات حکومتی استان‌ها قرار گرفتند.

وی، میانگین ارزش هر پرونده را ۵۹ میلیون تومان برآورد کرد و افزود: طرح مبارزه با کالای قاچاق در سطح عرضه به وسیله بازرسان به شکل هدفمند، مستمر و به لحاظ اولویت ادامه خواهد داشت.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: استان تهران در این مدت با بیش از هفت هزار مورد بازرسی و استان سیستان و بلوچستان با ۳۵۵ مورد تشکیل پرونده و ۱۸ میلیارد تومان ارزش کالای قاچاق مکشوفه، بالاترین عملکرد را در بین استان‌ها داشته‌اند.

معاون وزیر صنعت درباره آخرین آمارکالاهای قاچاق مکشوفه، خاطرنشان کرد: این مدت، بیشترین ارزش را به ترتیب مواد خوراکی و محصولات صنایع غذایی با ۲۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان، کالای قاچاق موضوع تبصره ۴ الحاقی ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با ۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و سوخت ها و روغن‌های معدنی با ۱۰ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان به خود اختصاص داده اند. همچنین لوازم یدکی با دو میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان و غلات با دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی، ثبت تمام موجودی کالاها در سامانه جامع انبارها را مورد تاکید قرار داد و گفت: همه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلّف و موظف به ثبت موجودی کالای خود در این سامانه شدهاند و در صورت هر گونه گزارش و یا بازرسی، به‌عنوان کالای قاچاق و احتکار محسوب شده و حسب قانون با متخلفان برخورد می شود.

معاون وزیر صنعت از تلفن ۱۲۴ این سازمان نیزبه عنوان مجموعه‌ای منسجم برای دریافت لحظه‌ای و یکپارچه شکایات، انتقادات و پیشنهادهای مردمی نام برد و از هموطنان درخواست کرد، بامشاهده هرگونه تخلف و یا نگهداری و جابه‌جایی مشکوک کالا، مراتب را اطلاع رسانی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار