برگزاری نمایشگاه مجازی بسیج در کتاب‌های درسی

تهران (پانا) - نمایشگاه مجازی محتوای متناسب با گرامی داشت هفته بسیج در کتاب‌های درسی در بخش کتابخانه و مرکز اسناد سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی منتشر شد.

کد مطلب: ۱۱۴۱۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نمایشگاه مجازی بسیج در کتاب‌های درسی

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی ایران و قطع دست استکبار جهانی و منافع آن‌ها در ایران، توطئه‌ها و فتنه‌های شیاطین علیه ایران روز به روز گسترش یافت. در چنین شرایطی حضرت امام خمینی(ره) در پنجم آذر 1358، فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند:

«یک مملکت بعد از چند سالی که بیست میلیون جوان دارد باید بیست میلیون تفنگدار داشته باشد و بیست میلیون ارتش داشته باشد و یک چنین مملکتی آسیب پذیر نیست.»

بعد از این فرمان مردم دلسوخته و مسلمان که دل در گرو عشق به انقلاب و هدف‌های والای آن داشتند، با آمادگی و قصد و اراده خلل ناپذیر جهت پاسداری از دستاوردهای انقلاب گروه‌های مقاومت مردمی را درپایگاه‌های بسیج از آن زمان تا کنون در مساجد سراسر کشور تشکیل دادند.

تشکیل بسیج مستضعفین، ارتش بیست میلیونی به فرمان امام خمینی (ره) هوشیاری و درایت بی نظیر حضرت امام خمینی (ره) از جمله اساسی‌ترین عوامل در جهت خنثی‌سازی توطئه‌ها به حساب می‌آید که به برکت این دوراندیشی و هدایت انقلاب در مسیر اصلی خود، زمینه‌ی سقوط لانه جاسوسی امریکا در تهران و برملاشدن ماهیت سلطه جو و تجاوزکارانه امریکا، شیطان بزرگ با ضربه ای سخت و جبران ناپذیر فراهم و انجام شد.

محتواهای ارائه شده در این نمایشگاه شامل مباحثی از قبیل: بسیج دانش آموزی و بسیج مدرسه‌ی عشق در کتاب آمادگی دفاعی پایه نهم، اسوه‌ی نیکو در کتاب فارسی پایه هفتم، بسیجی در کتاب فارسی پایه هشتم می‌باشد. علاقمندان می‌توانند با مراجعه به بخش کتابخانه و مرکز اسناد در سایت رسمی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از این نمایشگاه مجازی دیدن کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار