شاه منصوری: جامعه اسلامی ما به افراد متخصص و دلسوز نیاز دارد

تهران (پانا) –- حمید شاه منصوری، مدیر منطقه 12 عنوان کرد: آموزش دچار چالش شده و شرایط متفاوت شده است، آموزش و پرورش با تلاش های پیگیرانه، نهایت سعی خود را کرده است که چالش ها را برطرف کند.

کد مطلب: ۱۱۳۷۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد
شاه منصوری: جامعه اسلامی ما به افراد متخصص و دلسوز نیاز دارد

امروز جلسه ای با حضور حمید شاه منصوری، مدیر منطقه و اعضای انجمن اسلامی در دفتر مدیر منطقه 12برگزار شد. مدیر منطقه در جلسه امروز با اعضای انجمن اسلامی اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود که وضعیت آموزش دچار چالش شده و شرایط متفاوتی به وجود آمده، آموزش و پرورش با تلاش های پیگیرانه نهایت سعی خود را کرده است که چالش ها را برطرف کند. با تمام مسائلی که در حال حاضر موجود است پیشرفت خوبی در امر آموزش داشته ایم. وی افزود: البته خلاء هایی در بخش های عینی تر مثل تربیت بدنی و پرورشی احساس می شود که نیازمند کار عملیاتی است که دراین زمینه ها ایجاد شود.

وی اضافه کرد: با وجود حساسیت و اهمیت کار در فضای مجازی باید کار تیمی انجام شود. و همه همکاران تلاش کنند و گوشه ای از کار را بگیرند، تا با ایثارگری و مجاهدت این بحران برطرف شود. انشاالله در این شرایط بتوانیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و چالش ها و موانع مرتفع شوند. و در این جلسه امیدوارم از نظرات ارزنده شما عزیزان استفاده لازم را ببریم. و با هم به یک جمع بندی خوبی برسیم و گام مثبتی برای مدارس برداریم.

هم چنین محمدعلی صمیمی، مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی شهر تهران در ادامه تصریح کرد: شرایط به وجود آمده شرایط خاصی است. اولویت همه از مدیر مدرسه تا دانش آموزان و اولیاء بحث آموزشی است. چون این نیازها هنوز به اندازه کافی مرتفع نشده است. وتا این اولویت ها برطرف نشود متاسفانه این چالش ها وجود دارد. و مسایل پرورشی کمتر مورد توجه قرار میگیرد واین یک آسیب جدی محسوب می شود.

وی گفت: عدم حضور دانش آموزان در مدارس دو خلاء جدی را برای دانش آموزان به وجود آورده است. اول این که دانش آموزان ارتباط فرهنگی وپرورشی خود را ازدست داده اند. دوم اینکه فضای اینترنتی کاملا باز شده، در صورتیکه قبلا محدودیت مصرف اینترنت بوده ودر حال حاضر این محدودیت مرتفع شده، واین موارد در حال حاضر چندان خوشایند نیست.

وی افزود: در حال حاضر وظیفه ما نه تنها کم نشده بلکه سنگین تر و جدی تر هم شده است. به دلیل اهمیت کار پرورشی باید دقت خاصی در این مورد داشت. وبرنامه های مجازی باید جذابیت بالایی داشته باشد که بتوان دانش آموزان را جذب کرد. ونکته دیگراین که، در حال حاضر وقت همفکری و همکاری همگانی است که کارها به نحو احسن انجام شود.

وی اضافه کرد: در بحث متوسطه اول فضایی به نام جشنواره ستارگان که در پیام رسان آی گپ انجام میشود. که مستقیم با منطقه در ارتباط است. و از طرف اداره کل آموزش و پرورش نیز پیگیری هی لازم نیز انجام میشود. در این مورد مدارس میتوانند کمک موثری داشته باشند ودر گروههای مدرسه عضوگیری کنند.

وی افزود: منطقه 12 پتانسیل دانش آموزی و فضای مذهبی خوبی دارد. واین فرصت خوبی است که فعالیتهای پرورشی خوبی را داشته باشیم. همچنین تیم خود را درمنطقه 12 تقویت کردیم ورابط آموزش پرورش منطقه 12 را نیز مشخص کردیم.

در ادامه اعضای انجمن اسلامی ضمن معرفی خود به بررسی مسائل و موارد سال گذشته و طرح های پیشنهادی سال جدید پرداختند.

هم چنین محمد علی نورایی، معاون پشتیبانی منطقه بیان کرد: ساختارآموزشی وفرهنگی وحتی جغرافیایی منطقه، اولویت مسائل پرورشی است و مقبولیت بالایی در این مورد دارد. که این امر موجب آسودگی خاطر خانواده ها است.

وی افزود: با توجه به شرایط مجازی انگیزه بین دانش آموزان کم شده است. وباید شور و انگیزه واقعی برای دانش آموزان ایجاد کرد. واگر این انگیزه ایجاد نشود موفقیت کمتری حاصل خواهد شد.

وی اضافه کرد: جامعه شناسان در مورد ایجاد انگیزه میگویند «برای اینکه ارزش در افراد درونی شود باید اسلوبهای جدیدی جایگزین شود» بنابراین باید ترفندهایی ایجاد کنیم که جذب دانش آموزان به مسائل پرورشی بیشتر شود. پرورشی باید تقویت شود تا نتیجه مطلوبتر حاصل شود و باید با برنامه ریزی دقیق و همکاری به این نتیجه مطلوب برسیم.

در آخر شاه منصوری افزود: جامعه اسلامی ما به افراد متخصص و دلسوز نیاز دارد که دغدغه فردا را داشته باشد و اگر در این بخش از جنس خود دانش آموز باشد قطعا تاثیر بیشتری خواهد داشت. سلامتی خانواده ها برای ما مهم است و ماباید تلاش کنیم خانواده ها به سطحی از آرامش برسند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار