رئیس کل دادگستری زنجان:

انعقاد تفاهم‌نامه فی مابین دادگستری زنجان و اداره کل زندانها در راستای گسترش فرهنگ قرآنی

زنجان (پانا) - رئیس‌کل دادگستری استان زنجان از انعقاد تفاهم‌نامه قرآنی و نماز فی‌ما‌بین دادگستری کل و اداره کل زندان‌های استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد
انعقاد تفاهم‌نامه فی مابین دادگستری  زنجان و اداره کل زندانها در راستای گسترش فرهنگ قرآنی

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در حاشیه امضاء این تفاهم‌نامه گفت: با عنایت به جایگاه رفیع نماز و قرآن کریم در رشد و بالندگی فکری، اخلاقی، رفتار فردی و اجتماعی و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر نشر و گسترش فرهنگ قرآنی و حفظ و فهم آیات و تدبر در معانی آن و لزوم هم‌افزایی و مشارکت مراکز و دستگاه‌های مختلف در راستای گسترش فرهنگ نماز و قرآن، تفاهم‌نامه همکاری بین دادگستری کل و اداره کل زندان‌های استان منعقد شد.

وی بابیان اینکه قرآن روش درست زیستن را به انسان می‌آموزد اظهار کرد: نگاه اسلام به مقوله زندان نگاه به اصلاح و تربیتی دارد نه نگاه مجازاتی، بنابراین زندانی در مدتی که در اختیار حاکمیت است در راستای اصلاح و تربیت او قدم‌هایی بایستی برداشت که یکی از این موضوعات توجه به ارزش‌های اسلامی و دینی است.

صادقی نیارکی تصریح کرد: بر اساس تجربیات گذشته زندانیانی که در زندان با قرآن مأنوس بودند و فعالیت قرآنی داشتند، تکرار جرم در این گروه بسیار اندک بود و این نشان از تأثیر وحی الهی بر روح و جان افراد است.

رئیس شورای قضائی استان بابیان اینکه بر اساس این تفاهم‌نامه برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم در جهت تربیت 600 نفر حافظ قرآن از مدد جویان به عمل خواهد آمد افزود: ما معتقدیم همه زندانیان در طول تحمل حبس باید حافظ قرآن و فعالیت‌های قرآنی داشته باشند، چراکه قطعاً قرآن در حل مشکلات و گرفتاری‌شان کمک خواهد کرد.

وی افزود: این برنامه که با عنوان طرح رحمت نه‌تنها در بین همه زندانیان اجرا خواهد شد، بلکه در خانواده زندانیان نیز اجرا خواهد شد و اگر از خانواده زندانی کسانی باشند که حافظ قرآن و فعالیت‌های قرآنی داشته باشند این زندانی ازاین‌جهت نیز مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

در ادامه جوادی مدیرکل زندان‌های استان زنجان بابیان اینکه این طرح با حمایت دستگاه قضایی استان و در راستای اصلاح و تربیت زندانیان خواهد بود گفت: طرح رحمت میان همه زندانیان که علاقه‌مند هستند در مدت 3 سال اجرا خواهد شد که امیدواریم با اجرای این طرح شاهد عدم بازگشت مجدد افراد به زندان باشیم و بازگشت سعادتمند به آغوش خانواده داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار