تصمیم‌گیری درباره مناسب سازی معابر منتهی به مدارس در نشست مدیران سازمان استثنایی و وزارت راه

تهران (پانا) - با حضور وزیر راه و شهر سازی و مدیر سازمان آموزش و پرورش استثنایی سیزدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی در محل وزارت راه برگزار شد. 

کد مطلب: ۱۱۳۴۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
تصمیم‌گیری درباره مناسب سازی معابر منتهی به مدارس در نشست مدیران سازمان استثنایی و وزارت راه

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این نشست به طرح چند موضوع پرداخت و اظهار کرد: با توجه به ابلاغ ضوابط و مقررات شهرسازی برای افراد دارای معلولیت با ویرایش سوم در سال ۱۳۹۸ به تمامی دستگاه ها ونیز ملزم نمودن مناسب سازی پیاده روها و خیابانها و دسترسی پذیری برای افراد با آسیب بینایی میتوان این مناسب سازی را برای همه گروه های معلولیت از جمله معلولین جسمی حرکتی، ناشنوایان، نابینایان، کم توانان ذهنی، اتیسم و تمامی معلولین تسری داد.

معاون وزیر با بیان اینکه معابر و فضاهای منتهی به مدارس، فضاهای همیشگی مورد استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه است اظهار کرد: مناسب سازی این فضا ها از اهمیت ویژه تر و ضروری تری برخوردار است که از وزیر محترم راه و شهرسازی تقاضا می شود به این موضوع مهم اهتمام جدی مبذول کنند.

وی خواهان آموزش و توانمندسازی دانشجویان معماری و عمران در خصوص آشنایی با مقررات شهرسازی و معماری برای افراد دارای معلولیت شد و گفت: ‌در راستای ایجاد نگرش در این گروه از دانشجویان نسبت به حقوق معلولان، باید توانمند سازی لازم صورت پذیرد.

وی افزود: سومین نکته آنکه تمدید پروانه فعالیت مهندسان تحت پوشش نظام مهندسی منوط به گذراندن دوره های شناخت ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای افراد دارای معلولیت باشد زیرا این موضوع می‌تواند در توانمندسازی مهندسین و هم حساسیت ایشان نقش مهمی را ایفا کند.

حسینی با بیان اینکه چهارمین مورد مربوط به ساختار ستاد مناسب سازی می شود اظهار کرد: این ستاد دارای سه کمیته فنی به مسئولیت وزارت کشور، کمیته حقوقی به مسئولیت بنیاد شهید و کمیته آموزش و روابط عمومی به مسئولیت صدا و سیما است که دو موضوع را میتوان به آن اضافه کرد.

وی افزود: اول اینکه کمیته آموزش از روابط عمومی جدا شود و مسئولیت آن به وزارت آموزش و پرورش و سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور واگذار شود و دوم آنکه با توجه به اهمیت دنیای مجازی و ارائه خدمات مناسب سازی شده در این فضا، کمیته مناسب سازی فضای مجازی با مسئولیت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ساختار اضافه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار