مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

مدارس غیردولتی در طرح «معلمان پساکرونا» مشارکت کنند

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تأکید بر ضرورت گذر از حافظه محوری به مهارت‌آموزی و کارآفرینی از مدارس غیردولتی استان خواست در طرح معلمان پساکرونا مشارکت کنند.

کد مطلب: ۱۱۳۴۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد
مدارس غیردولتی در طرح «معلمان پساکرونا» مشارکت کنند

علیرضا سعدی پور در جلسه شورای موسسین مدارس غیر دولتی استان گفت: اعضای شورای موسسین مدارس و مراکز غیر دولتی به خاطر تجربه و عملکردشان در آموزش و پرورش به عنوان اعضای اتاق فکر در کنار ما هستند. از این رو از آنها انتظار می‌رود برای مقاطع سختی همچون امروز که درگیر کرونا و آموزش مجازی هستیم فکری کرده و راهی بیندیشند.

وی با تأکید بر مدارس غیردولتی به عنوان بازوی کمکی آموزش و پرورش، تصریح کرد: امروز باید سوال کنیم برای ارتقاء آموزش در دوران کرونا در مداس غیر دولتی چه کردیم؟ آیا همچنان به سبک قدیدی پیش می‌رویم یا روش‌های نوین یادگیری را جایگزین کردیم؟ مدارس ما در عمل هوشمند نیست چون همچنان معلم توانمند با ابزار هوشمندسازی نداریم. آموزش و پرورش امروز در زیست بوم جدید قرار گرفته و برای برون رفت از مشکلات باید مسیرهای جدیدی را به کمک هم بسازیم.

این مقام مسئول با اشاره به ضرورت اجرای طرح‌های مکمل و ضربتی در چنین مقعطی، خاطرنشان کرد: اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران کارهای خوبی در زمینه توانمندسازی معلمان در حوزه تولید محتوای الکترونیکی انجام داده که از جمله آن می‌توان به طرح معلمان بیدار پساکرونا اشاره کرد. از مدارس غیردولتی انتظار می‌رود در این عرصه به صورت جدی ورود کرده و در این طرح که در این مقطع بسیار ضرورت دارد مشارکت کنند.

وی در پایان ضمن تاکید بر سند تحول بنیادین به عنوان سند قانونی و راهبردی آموزش و پرورش گفت: نباید آمال و آرزوی ما عملکرمان در کنکور سراسری باشد. ما به دنبال تربیت انسان چند ساحتی هستیم و در این راستا باید آن دانش‌آموز هنرستانی که در مهارت خود توانمند است هم دیده شود. در واقع نگاه به ساحت عقیدتی، آموزه‌های دینی، کارآفرینی باید از دوره ابتدایی شروع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار