دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: همچون حاج قاسم می‌توانم فردی شایسته برای خانواده و کشورم باشم

تهران (پانا) - دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۳۳۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: همچون حاج قاسم می‌توانم فردی شایسته برای خانواده و کشورم باشم

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم هستی عادلی دانش‌آموز دوره ابتدایی از استان گیلان خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« من می خواهم مثل این شهید بزرگوار یک شخص مفید برای جامعه باشم.

من میخواهم به دیگران کمک کنم. من می توانم قلبی پاک داشته باشم...

کینه‌ی کسی را به دل نگیرم. با بچه‌ها با نرمی و خوشی صحبت کنم. کاری کنم که مردم و بچه‌ها مرا دوست داشته باشند. برای میهنم از هیچ کار خوبی دریغ نکنم. برای وطنم و مردم کشورم فداکاری‌هایی کنم.

همچون حاج قاسم سلیمانی من می‌توانم با خوب درس خواندم و با رفتار و کردار خوبم فردی شایسته و لایق برای خانواده و کشورم باشم چون می‌توانم در آینده با شغل مناسبی که انتخاب می‌کنم حل کننده مشکلی از مشکلات کشورم باشم. و به مردم عزیز و دوست داشتنی میهنم خدمت کنم.

همانطور که سردار عزیزمان حاج قاسم سلیمانی از جان و مال خود گذشت و در تمام طول زندگی ارزشمندش در خدمت مردم بود. من و دوسـتانم راه این شهید بزرگوار با غرور و افتخار ادامه می‌دهیم و به همه‌ی دشمنان ثابت می‌کنیم که حاج قاسم و هم‌رزمانش برای همیشه زنده‌اند و حاج قاسم‌های بسیاری در راهند.»

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» اردیبهشت ماه 99 در مراسمی با حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد. این کتاب به همت سازمان دانش‌آموزی کشور و با مشارکت سازمان‌های دانش‌آموزی سراسر کشور گردآوری و به چاپ رسیده است. «کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مبتنی بر 5 بخش از مجموعه پیام‌ها، متن وصیت نامه، منتخب دلنوشته‌های دانش‌آموزی، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شخص حاج قاسم سلیمانی و بخش تصاویر است.

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار