دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: حاج قاسم نامی است که با شنیدنش به یاد نابودی داعش می‌افتیم

تهران (پانا) - دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۳۳۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: حاج قاسم نامی است که با شنیدنش به یاد نابودی داعش می‌افتیم

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم سینا پاکباز دانش‌آموز دوره متوسطه اول از استان گیلان خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، نامی که با شنیدنش به یاد نابودی داعش، مبارزه با استکبار و علاقه شدید به جهاد در راه شهادت می‌افتیم، نامی که با شنیدنش یاد مردی می افتیم که از مرزهای ایران حفاظت می‌کرد تا ما، مردم کشور ایران در آرامش و آسایش زندگی کنیم. در مراسم‌های انقلابی، راهپیمایی‌‌ها و تجمع‌ها یکی از راه‌هایی که مردم برای بیان ناراحتی شهادت مقتدرانه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از آن استفاده می‌کردند، به دست گرفتن پلاکاردها و دست نوشته‌هایی بود که روی آنها جملات زیبا و کوبنده‌ای نوشته شده بود. همزمان با ورود پیکر مطهر شهدای حادثه تروریستی عراق به تهران و تشیع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمانش در این شهر، جمعیت میلیونی مردم برای وداع با شهدا حاضر شدند.

جمله‌ی منم یک حاج قاسم دیگر معنای بسیار زیادی می‌تواند داشته باشد اما با شنیدن این جمله فقط یک چیز خیلی سریع به ذهن تمامی مردم ایران نفوذ می‌کند و آن هم ادامه دادن راه حاج قاسم سلیمانی است. من خودم چنین از این جمله برداشت می‌کنم که باید با تمام هم‌وطنان کشورم در مقابل استکبار جهانی بایستیم و از استقلال کشورمان ایران، بیشه شیران دفاع کنیم درست مانند شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی.

من خودم یک نوجوان 13 ساله، دانش آموز بیشتر نیستم ولی با تمام قدرت و اراده‌ام و خاطره روح مطهرحاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمانش در تمامی راهپیمایی‌ها و حماسه‌هایی که برای نشان دادن خشم مردم نسبت به کشورهای مستکبر جهان مانند آمریکا، انگلیس و اسرائیل بر پا می‌شود شرکت خواهم کرد و خشم و اعتراضم نسبت به این کشورهای قاتل را نشان می‌دهم و با این کار سعی می‌کنم یاد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را زنده نگه دارم و به این کشورها بگویم «منم یک حاج قاسم دیگر».»

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» اردیبهشت ماه 99 در مراسمی با حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد. این کتاب به همت سازمان دانش‌آموزی کشور و با مشارکت سازمان‌های دانش‌آموزی سراسر کشور گردآوری و به چاپ رسیده است. «کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مبتنی بر 5 بخش از مجموعه پیام‌ها، متن وصیت نامه، منتخب دلنوشته‌های دانش‌آموزی، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شخص حاج قاسم سلیمانی و بخش تصاویر است.

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار