وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

نخستین افزایش حقوق بازنشستگان کشوری پرداخت شد

تهران(پانا)- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید نخستین واریزی حقوق افزایش یافته بازنشستگان کشوری روز گذشته به حساب آنان واریز شد که میزان افزایش برای همسان‌سازی حقوق تا ۹۰ درصد خالص دریافتی افراد شاغل مشابه بوده است.

کد مطلب: ۱۱۳۲۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
نخستین افزایش حقوق بازنشستگان کشوری پرداخت شد

«محمد شریعتمداری» امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: ساعت ۱۶ روز گذشته (سه‌شنبه) نخستین واریزی حقوق افزایش یافته بازنشستگان کشوری که از مطالبات مهم آنان بود، به حساب‌هایشان واریز شد.

وی بیان‌داشت: مطابق گزارش صندوق بازنشستگی کشوری، میزان افزایش برای همسان‌سازی حقوق تا ۹۰ درصد خالص دریافتی افراد شاغل مشابه بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان‌کرد:‌ محاسبات این صندوق نشان می‌دهد متوسط افزایش پرداخت به بازنشستگان ۷۷ درصد بوده است که از محل ۱۶ هزار میلیارد تومانی سهامی که دولت در اختیار صندوق قرار داده و با مکانیسم‌های مالی تعریف شده، روز گذشته پرداخت شده است.

وی تاکیدکرد: در سال‌های آینده نیز تلاش می‌شود تا همسان‌سازی با پیش‌بینی منابع لازم در بودجه عمومی و همچنین درآمدهای صندوق ادامه یابد.

شریعتمداری ادامه‌داد: در مورد بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نیز همین اقدام در هفته‌های گذشته برای سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر خانواده بازنشستگان انجام و همراه با حقوق مردادماه‌شان پرداخت شد.

وی همچنین از انجام اقدامات مشابه در حوزه صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان و کارکنان صندوق فولاد و بازنشستگان آن خبر داد که مصوبه‌های لازم در جلسه هیات امنای صندوق‌ها در حاشیه جلسه هیات دولت اخذ شد و هر یک از آنها حدود ۱۰۰ هزار نفر بازنشسته را در بر می‌گیرند.

وی تاکید کرد: با اجرایی شدن این دو مصوبه، پرونده همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بسته خواهد شد.

رشد ۲۶ درصدی اشتغال مناطق روستایی و شهرهای کوچک

وی ادامه‌داد: طرح اعطای تسهیلات به جوانان روستایی در شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر و مناطق روستایی با استفاده از مکانیسم تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و مکانیسم تامین مالی خرد در دستور کار است.

شریعتمداری خاطرنشان‌کرد: در صورتی که پروژه‌های ارائه شده از سوی جوانان دارای توجیه اقتصادی بوده و مورد تایید بانک‌های عامل چهارگانه قرار بگیرد، می‌توانند از تسهیلات ارزان قیمت استفاده کنند.

وی اضافه‌کرد: همچنین برای زنان کارآفرین روستایی نیز امتیاز ویژه‌ای در نظر گرفته شده و آن، صدور ضمانت‌نامه سرمایه‌گذاری بخش تعاون وزارت تعاون به میزان ۵۰۰ میلیون تومان بدون وثیقه است و در صورتی که این بانوان در حوزه تعاون، فعالیت‌های کارآفرینانه انجام دهند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی گفت: این‌ها قدم‌هایی مثبت برای ایجاد اشتغال در روستاها و مناطق با کمتر از ۱۰ هزار نفر جمعیت است که سبب شده تا بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، سهم اشتغال در این مناطق از سه درصد به ۲۹ درصد افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار