در نخستین دوره مسابقات ملی فرصت سازی کرونایی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور؛

کسب رتبه اول توسط استاد دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان

سمنان (پانا) – رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان خبر داد: استاد دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان، رتبه اول بخش فرهنگ سازی سلامت و آسیب های اجتماعی نخستین دوره مسابقات ملی فرصت سازی کرونایی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور را کسب کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۲۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه اول توسط استاد دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان

رضا نقدی با اشاره به برگزاری آیین اختتامیه این مسابقه که به صورت مجازی با حضور معاونان وزارت علوم و بهداشت، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور و سایر مسئولان دانشگاهی به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس برگزار شد، گفت: حانیه ابراهیمی استاد رشته انیمیشن دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان (دانشکده فنی و حرفه ای دختران سمنان)، رتبه اول بخش فرهنگ سازی سلامت و آسیب های اجتماعی در نخستین دوره مسابقات ملی فرصت سازی کرونایی و تولید محتوای فن‌ ورز دانشگاه فنی و حرفه ای کشور را به خود اختصاص داد.

وی افزود: این جشنواره در پنج بخش شامل فرهنگ‌ سازی سلامت و آسیب‌های اجتماعی، خلاقیت، آموزشی، مهارتی و اخلاقی به شیوه ارائه آثار به‌ صورت هنری و ارسال از طریق فضای مجازی توسط اداره‌کل دفتر برنامه‌ریزی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس برگزار شد.

غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نیز در این مراسم تصریح کرد: امروزه که درگیر یک معضل جهانی شده‌ایم، تمام مسئولان دانشگاهی و علمی با تمامی قوا باید برای حل آن گام بردارند؛ همان گونه که نظام آموزشی و پژوهشی کشور در این زمینه فعال شده است.

وی افزود: برگزاری این مسابقه از سوی دانشگاه فنی و حرفه ای، حرکتی در راستای مسئولیت اجتماعی است که امروزه متوجه جامعه علمی و دانشگاهی کشور است؛ خاصه دانشگاه فنی و حرفه ای که یک دانشگاه ماموریت گرا در جهت مهارت‌افزایی و تولید دانش است تا به نیازهای گوناگون کشور پاسخ داده و چرخ توسعه را سرعت بیشتری بخشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تمام اهتمام خود را در این زمینه به کار گرفته‌اند و با توجه به نیازهای موجود، تلاش‌های خود را به کار می گیرند. دانشگاهی مانند فنی وحرفه ای نیز فعالیت‌های مناسبی در این زمینه از خود نشان داده است.

غفاری ادامه داد: گذشته دانشگاه نیز نشان می‌دهد این دانشگاه در بحران و مسائل فراگیر همواره در کنار دانشگاه‌های دیگر و حتی بیشتر، به دلیل ویژگی‌های خود، حضور موثر داشته است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای نیز در ادامه این مراسم گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای با قدمت تاریخی خود، یکی از دانشگاه های حضوری و رایگان آموزش عالی کشور برای انتقال مهارت به دانشجویان است. این دانشگاه به عنوان دانشگاه ماموریت گرا به شمار می رود و به دنبال کمک به اشتغال و تولید است.

صالحی عمران با اشاره به غلبه شرایط کرونایی و تغییر شرایط آموزشی گفت: این جشنواره ارتباط ما را نیز با وزارت بهداشت برقرار ساخت. دانشگاه فنی و حرفه ای پس از شیوع ویروس کرونا از همان روزهای نخست، برنامه های آموزشی را با شرایط جدید تطبیق داد و وارد آموزش الکترونیک و مجازی شد. این در حالی است که حدود ۷۰ درصد دروس به صورت عملی است. آموزش های الکترونیکی زمینه ای برای انتقال مسئولیت آموزشی از یاددهنده به سوی یادگیرنده برده و استقلال در یادگیری را ایجاد می کند.

شایان ذکر است؛ این انیمیشن ساخته تیم دو نفره ای متشکل از رضا حمیدی مطلق بعنوان طراح و ایده پرداز و حانیه ابراهیمی بعنوان انیماتور و تدوین گر است که در جشنواره استانی سرو سفید نیز مقام اول بخش انیمیشن را به خود اختصاص داده است. همچنین از دیگر افتخارات حانیه ابراهیمی می توان به جایزه تقدیر جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور خراسان شمالی با عنوان جوان ایرانی و از افتخارات رضا حمیدی می توان به جایزه تقدیر مسابقه بین المللی دون کیشوت آلمان و جایزه تقدیر مسابقه بین المللی کارتون ترامپیسم و کسب چندین مقام کشوری اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار