میانبر جذب نیروی انسانی در چشم‌انداز تحقق سند تحول آموزش و پرورش

تهران (پانا) - معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش بیان کرد آموزش و پرورش باید به سیاست های کلی جذب نیرو توجه جدی کند تا یکی از اصلی‌ترین محورهای سند تحول بنیادین محقق شود؛ چراکه در این سند به طور مکرر به این موضوع اشاره شده است.

کد مطلب: ۱۱۲۹۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد
میانبر جذب نیروی انسانی در چشم‌انداز تحقق سند تحول آموزش و پرورش

به گزارش ایرنا، علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره سیاستگذاری مناسب برای جذب نیروی انسانی در این وزارتخانه اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش به دلیل اینکه در پهنه گسترده کشور خدمات رسانی می کند، شعار اصلی را جذب حداکثری جمعیت لازم التعلیم در دوره آموزشی قرار داده است.

وی افزود: این وزارتخانه نیاز دارد که در کنار بهره مندی از نیروهای تمام وقت در برخی مواقع از نیروهای پاره وقت مانند نیروهای حق التدریس و خرید خدمات نیز بهره مند شود. به طور مثال ممکن است امسال در یک منطقه از کشور به ۲۰ ساعت آموزش درسی مانند فیزیک نیاز باشد اما سال آینده میزان نیاز به تدریس این درس کاهش یا افزایش یابد؛ چراکه ورودی نیروها و پراکندگی و نوسان جمعیتی متغیر است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: هر نیروی پاره وقتی که در آموزش و پرورش خدمات رسانی می کند، به معنای تعهد استخدام نیست چراکه این تعهد استخدام باعث می شود شایسته گزینی صورت نگیرد.

الهیار ترکمن با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته آموزش و پرورش با یازده قانون متعدد در زمینه جذب نیرو مواجه شده است، گفت: وزارتخانه بر اساس این قانون ها، ملزم به استخدام همه نیروهای پاره وقت شد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش به تمام نیروهای پاره وقت احترام می گذارد، این افراد در جایگاه و مقطع خود خدمات خوب و مناسبی را ارائه داده اند اما این موضوع به معنای تعهد آنها برای استخدام و جذب نیست.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: یازده قانونی که از سال ۸۸ تا ۹۹ درخصوص جذب نیرو در وزارتخانه تصویب شد، وزارت آموزش و پرورش را با حدود ۲۰۰ هزار نفر از نیروهای پاره وقت روبه رو کرد که برای آینده آموزش و پرورش مناسب و مطلوب نیست.

الهیار گفت: آموزش و پرورش باید به سمت عدالت استخدامی و شایسته سالاری در گزینش نیرو پیش رود. این موضوع باید مشخص باشد که جذب نیرو برای اشتغال رخ نمی دهد بلکه باید برای تضمین کیفیت نسل آینده نیرو بکار گرفته شود؛ از این رو همه مجموعه باید برای تحقق این موضوع یاری رسانند که این امر میسر شود.

وی افزود: در واقع سیاست های کلی جذب نیرو در آموزش و پرورش باید شکل گیرد تا در آن مشخص شود نیروی پاره وقت در آن با چه کیفیتی استخدامی شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: سازمان باید از نیروهای انسانی چابک، شایسته و با کیفیت برای ارتقای مسیر خود استفاده کند تا خدمات مناسبی به نسل های آینده در حوزه آموزش و پرورش ارائه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار