انتقال پایتخت امکان‌پذیر نیست

تهران (پانا) - عضو کمیسیون شوراها با اشاره به بار مالی سنگین انتقال پایتخت گفت با توجه به شرایط کنونی اقتصادی کشور انتقال پایتخت امکان‌پذیر نیست.

کد مطلب: ۱۱۲۹۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
انتقال پایتخت امکان‌پذیر نیست

به گزارش روابط عمومی مجلس، سیدحمیدرضا کاظمی با اشاره به موضوع انتقال پایتخت گفت: این موضوع مدت زیادی است که مورد بحث قرار می‌گیرد تاکنون جلساتی به منظور ارائه پیشنهادات و راهکارها برگزار شده است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس یازدهم یکی از موانع جدی انتقال پایتخت بار مالی سنگین این اقدام دانست و ادامه داد: انتقال پایتخت با توجه به شرایط اقتصادی کنونی کشور امکان پذیر نیست اما می‌توان برنامه‌ریزی لازم برای فراهم شدن مقدمات این موضوع را انجام داد.

کاظمی تاکید کرد: از آنجایی که تمرکز جمعیت در پایتخت یک مشکل محسوب می‌شود بر این اساس انتقال پایتخت باید در زمان و شرایط مناسب انجام شود.

وی با بیان این که پایتخت باید جایی انقال پیدا کند که ضمن سهل الوصول بودن در مرکزیت کشور قرار باشد افزود: در بسیاری از کشورها مراکز اقتصادی و پایتخت سیاسی شان متفاوت است.

کاظمی تصریح کرد: بیش از 20 سال است ایران چنین قصدی دارد اما از آنجا که بار مالی سنگین دارد متاسفانه شرایط اقتصادی و تحریم‌ها اجازه نمی‌دهد این امر مهم تحقق یابد.

وی با اشاره به طرح‌های گذشته برای انتقال پایتخت خاطرنشان کرد: دولت اسبق تصمیم گرفت تا به منظور کاهش جمعیت پایتخت تسهیلاتی برای بازگزداندن کارمندان به استان‌ها در نظر گرفته شود اما به دلیل عدم اجرای صحیح این برنامه، حتی بی‌اعتمادی کارکنان به این موضوعات را شاهد هستیم، بر این اساس باید تدابیری اندیشیده شود تا این موارد رخ ندهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار