واعظی: بانک‌ها در خلاقیت شرکت‌های دانش‌بنیان شریک شوند

تهران (پانا) - رئیس دفتر رئیس جمهوری با یادآوری نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در تامین نیازهای بهداشتی و درمانی کشور در شرایط شیوع بیماری کرونا گفت عدد و رقم‌ها از جهش اقتصاد دانش‌بنیان در کشور حکایت دارد.

کد مطلب: ۱۱۲۷۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد
واعظی: بانک‌ها در خلاقیت شرکت‌های دانش‌بنیان شریک شوند

محمود واعظی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

«در استراتژی‌های جدید اقتصادی، محوریت زیست‌بوم دانش‌بنیان یک اصل است. از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، تقویت شرکت‌ها و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در دستور کار قرار گرفت، خوشحالیم که تلاش‌های بخش‌های مختلف دولت در این حوزه نتایج قابل توجهی به دنبال داشته و عدد و رقم‌ها از رشدی جهش‌گونه حکایت دارد.

بخشی از کارآمدی شرکت‌های دانش‌بنیان، در روزهای دشوار بیماری کرونا نمایان شد. آنجایی که کمبود اقلام بهداشتی و درمانی همچون ونتیلاتور و دستگاه سی‌تی‌اسکن حتی قدرت‌های اقتصادی دنیا را دچار چالش کرد، در کشور ما، شرکت‌های دانش‌بنیان به رغم شدیدترین فشارها و تحریم‌های اقتصادی،‌ با تولید این اقلام ما را از واردات بی‌نیاز کردند.

اثربخشی شرکت های دانش بنیان در تامین اقلام بهداشتی دوران شیوع بیماری کرونا، محصول اراده و برنامه‌ریزی دقیق دولت و البته همراهی و عملکرد حساب‌شده همه بازیگران موثر زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است.

در سخنرانی خود در همایش تبیین نقش شبکه بانکی در نظام تامین مالی نوآوری کشور به میزبانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری در روز پنج شنبه گفتم این صندوق ابزار مهم تامین مالی زیست‎بوم دانش‌بنیان است و خوشبختانه در سال های گذشته عملکرد بسیار موثری در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان داشته است.

از بازیگران زیست‌بوم نوآوری قدردانیم، توسعه و تنوع روش‌های تامین مالی در این زیست بوم ضرورت دارد. در همایش تبیین نقش شبکه بانکی در نظام تامین مالی نوآوری کشور، به شرکت‌های دانش‌بنیان بزرگ و توسعه‌یافته پیشنهاد کردم، در کنار صندوق نوآوری و معاونت علمی، بخشی از تامین مالی شرکت‌های فناور را به دوش بکشند تا در توسعه آنها سهیم باشند.

از بانک ها می خواهم در رویکرد خود تغییر ایجاد کرده و در ایده‌ها و خلاقیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و فناور شریک شوند و بر ثروت خود اضافه کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار