آموزش با QR Code برای نخستین بار در دبستان روستای خشت‌سر آغاز شد

ساری (پانا) - سیستم آموزشی با بهره‌مندی از QR Code برای نخستین بار امروز در دبستان شهدای روستای خشت‌سر محمودآباد آغاز شد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۳۲۹
لینک کوتاه کپی شد
آموزش با QR Code برای نخستین بار در دبستان روستای خشت‌سر آغاز شد

سیستم آموزشی ایران با استفاده از QR Code برای اولین بار در کشور امروز در دبستان شهید چمران روستای خشت‌سر محمودآباد آغاز شد. طراح این سیستم حامد نیک‌پی دبیر ریاضی شهرستان محمودآباد با مدرک فوق دکترای ریاضی از دانشگاه مونستر آلمان است. او در توضیح QR Code می‌گوید: «کد Quick Response (کد پاسخ سریع)، یک نوع بارکد دو بعدی است که می‌تواند با استفاده از گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های اختصاصی خواندن کد QR خوانده شود که به طور مستقیم به متن، ایمیل، وب سایت، شماره تلفن و... لینک می‌شود.»

او برای هر صفحه از کتاب‌های درسی تمامی مقاطع تحصیلی که فیلم آموزشی آن در صفحات مجازی وجود دارد، یک کیوآر کد تعریف و لینک هر فیلم را به یک کد تبدیل کرده است. دانش‌آموز تنها لازم است که این کدها را در برگه‌های پشت‌چسب‌دار پرینت بگیرد و هر کد را در صفحه مربوطه از کتاب نصب کند. زمانی که لازم به دیدن فیلم آموزشی آن بخش از درس شد، با اسکن این کد از طریق گوشی هوشمندش، وارد لینک فیم آموزشی موجود در سامانه مازندمحتوا خواهد شد.

نیک‌پی در حاشیه آیین آغاز بهره‌مندی دانش‌آموزان مازندران از کیوآر کد به پانا گفت: «امیدوارم این طرح با همکاری وزارت آموزش و پرورش در اختیار دانش‌آموزان سراسر کشور قرار گیرد تا بتوانند همزمان در حین مطالعه کتاب، بصورت هماهنگ از فیلم های آموزشی مربوط به درسشان که در سامانه mazandmohtava.ir بارگزاری شده استفاده کنند.»

او این طرح را عاملی مؤثر در ارتقای سیستم آموزشی ایران می‌داند: «برخی دروسی که معلم تدریس کرده است ممکن است سر کلاس برای دانش‌آموز قابل فهم نبوده باشد یا به هر دلیلی دانش‌آموز نیاز به تکرار و تمرین بیشتر در مورد آن درس داشته باشد یا زمانی که دانش‌آموز غیبت‌هایی سر کلاس داشته و از درس عقب افتاده باشد. این سیستم به این دانش‌آموزان کمک خواهد کرد تا از درس عقب نمانند.»

نیک‌پی ضمن سپاسگزاری از کسانی که در به مرحله اجرا درآوردن این طرح کمک کرده‌اند، گفت: «در این طرح معلمانی از محمودآباد، آمل، ساری، گرگان، بندر ترکمن، شیراز، تهران همکاری داشته‌اند که برای تمامی پایه‌ها بالغ بر ٢٥٠٠ QR Code تولید شده است.»

خبرنگار دانش‌آموز: فاطمه‌زهرا غلامی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار