استاندار کرمانشاه خبر داد:

کلیه مدارس استان کرمانشاه تا اطلاع ثانوی تعطیل شد

کرمانشاه (پانا) - استاندار کرمانشاه با بیان اینکه برای مهار و کنترل بیماری کرونا انتظار همکاری و مشارکت بیشتر مردم را داریم؛ خبر داد از امروز (5 مهرماه)، 19 محدودیت جدید کرونایی در استان کرمانشاه اعمال می شود.

کد مطلب: ۱۱۲۵۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
کلیه مدارس استان کرمانشاه تا اطلاع ثانوی تعطیل شد

هوشنگ بازوند اظهار کرد: در سه شاخص اعلام شده در ستاد ملی کرونا با موضوع رعایت توصیه های بهداشتی و استفاده از ماسک در اماکن عمومی، اصناف و سیستم های حمل و نقل و بانکها، ادارات و دستگاه‌های اجرایی پایین تر از میانگین کشوری هستیم و امروز تأکید می کنیم شهرداری، اصناف، اداره صمت، دستگاه های نظارتی و کمیته های مربوطه باید با جدیت بیشتر این مهم را پیگیری کنند.

بازوند با اشاره به اینکه راهکار اصلی مبارزه با کرونا رفتار و همکاری مردم است؛ بیان کرد: در اماکن عمومی کرمانشاه با 49 درصد رعایت توصیه های بهداشتی 6 درصد پایین تر از میانگین کشوری است، در اصناف و سیستم حمل و نقل با 54 درصد به میزان 2 درصد پایین تر و در بانکها و ادارات نیز با 72 درصد حدود 6 درصد پایین تر از میانگین کشوری هستیم و نباید عادی بودن شرایط در هفته های گذشته سبب بی تفاوتی مردم، کارکنان و همه بازاریان و اصناف شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به نرخ پایین تعداد فوتی های ناشی از کرونا خاطرنشان کرد: با وجود اینکه نرخ مبتلایان استان کرمانشاه در گزارش این هفته بالاتر از میانگین کشوری است، اما به لحاظ تعداد فوتی ها با تلاش خانواده دانشگاه علوم پزشکی، پزشکان، پرستاران و کادر بهداشت و بهیاران بسیار پایین تر از میانگین کشوری هستیم که شایسته تقدیر است.

مقام ارشد استان افزود: از همه مردم استان کرمانشاه خواهش و تقاضا داریم برای حفظ سلامت عمومی مانند گذشته با جدیت بیشتر پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و حتماً در استفاده از ماسک و کاهش ترددها در اماکن عمومی اهتمام جدی داشته باشند زیرا در غیر اینصورت وارد شرایط بسیار سختی خواهیم شد و همه باید خسارات زیادی را متحمل شویم.

بازوند، نقش مهم رسانه ها در آگاهی بخشی و حساس سازی مردم را یادآور شد و تصریح کرد: صدا و سیما و همه رسانه ها با استفاده از ظرفیت های در اختیار به ویژه فضای مجازی نسبت به انتشار توصیه های لازم برای همیاری بیشتر مردم در رعایت توصیه های بهداشتی اقدام کنند و فرآیند آگاهی بخشی و اطلاع رسانی را به صورت گسترده انجام دهند.

بر این اساس 19 محدودیت و ممنوعیت جدید به منظور تشدید شرایط مقابله با کرونا در استان کرمانشاه به شرح ذیل اعلام شد:

1- کلیه مدارس تعطیل اعلام می شود و دانش آموزان و معلمین از شبکه شاد و تلویزیون به عنوان سیستم جایگزین برای تداوم آموزش استفاده می کنند.

2- کلیه آموزشگاه های علمی آزاد در تمامی بخش ها و رشته های موجود تعطیل اعلام می شود.

3- کلیه مهدهای کودک تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

4- کلاس های حضوری دانشگاهها تعطیل و برگزاری هرگونه کلاسی در سایر موسسات آموزش عالی نیز ممنوع است.

5- برگزاری هرگونه آزمون حضوری در سراسر استان توسط هر نهاد، موسسه یا دانشگاهی ممنوع است.

6- حضور کارکنان ادارات و دستگاه های اجرایی 30 درصد با صلاحدید مدیران مربوطه و با اولویت گروه های سنی در معرض خطر و بیماران کاهش می یابد.

7- ساعات کاری پاساژها، مراکز خرید، بازار روزها، میادین میوه و تره بار کاهش یافته و نهادهای مرتبط وظیفه نظارت جدی را دارند.

8- هرگونه تجمع در آرامستانها و مراسم های عزاداری ممنوع است.

9- اعمال محدودیت برای کلیه اماکن ورزشی دولتی و خصوصی

10- اعمال محدودیت یا جلوگیری از حضور مراجعین به دفاتر پیشخوان، پلیس +10، دفاتر خدمات قضایی و خدمات الکترونیک

11- اعمال محدودیت و تعطیلی فعالیت کلیه مراکز فرهنگی و هنری

12- محدودیت تشکیل جلسات حضوری در کلیه ادارات

13- محدودیت تالارهای عروسی و پذیرایی

14- محدودیت تشکیل جلسات حضوری در ادارات و دستگاه هایی اجرایی

15- اعمال محدودیت برگزاری مراسم های مذهبی در مناسبت های خاص در مساجد، تکایا و اماکن متبرکه

16- تداوم تعطیلی استخرهای شنا

17- تعطیلی کلیه اقامتگاه های گردشگری و تورهای تفریحی

18- اعمال نظارت جدی و دقیق برای رعایت پروتکل های بهداشتی در پایانه های مسافربری، فرودگاه و ...

19- تشدید نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در اتوبوسرانی و تاکسیرانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار