مراسم اربعین حسینی در سراسر ایران برگزار می‌شود

تهران (پانا) - قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با بیان این که مناسبت‌های نیمه دوم سال از اهمیت زیادی برخوردار است گفت مناسبت‌های پیش‌رو با رعایت اصول بهداشتی و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۲۱۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
مراسم اربعین حسینی در سراسر ایران برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، نشست کشوری هم‌اندیشی و سیاستگذاری مناسبت‌های نیمه دوم سال جاری صبح امروز چهارشنبه 19 شهریور با حضور نمایندگانی از 26نهاد انقلابی و وزارتخانه به صورت برقراری ارتباط تصویری با تمامی روسای دفاتر استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد. نصرت‌الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در آغاز این نشست گفت: مناسبت‌های نیمه دوم سال از اهمیت به سزایی برخوردار هستند و همان طور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز تاکید کردند، بزرگداشت ایام‌الله یک وظیفه دینی است و یادآوری آنها برای ارج نهادن و استفاده از تجربیات گذشته برای حفظ نظام امری ضروری و تعطیل ناپذیر است.

لطفی گفت: طبق سنوات گذشته کارگروه‌های تخصصی بزرگداشت ایام‌الله پیش رو از جمله 13 آبان، نهم دی و 22 بهمن رسما تشکیل می‌شود و در کنار این مراسم، سایر مراسم مذهبی و ملی از جمله اربعین حسینی و اولین سالگرد شهادت سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی را نیز داریم.

وی با تاکید بر این که برگزاری مراسم باید با رعایت اصول بهداشتی و سلامت‌محور باشد، اضافه کرد: در گذشته نیز مراسم‌های انقلابی به خوبی برگزار شد که از جمله آنها می‌توان به بزرگداشت یوم الله ۱۷ شهریور اشاره کرد که اخیرا به خوبی و با رعایت نکات بهداشتی برگزار شد.

این مقام مسئول افزود: برگزاری مراسم اربعین حسینی نیز با اقدامات فرهنگی و با رعایت نکات بهداشتی در دستور کار قرار دارد. همچنین در نیمه دوم سال برنامه‌هایی همچون روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در ۱۳ آبان، تجدید میثاق با ولایت در نهم دی و جشن بزرگ پیروزی انقلاب را در دستور کار خواهیم داشت.

لطفی یکی از برنامه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را برپایی مراسم اربعین حسینی با توجه به تعطیلی مراسم پیاده‌روی اربعین از نجف تا کربلا دانست که در سراسر ایران برگزار خواهد شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه هدف از این جلسه هم‌افزایی با سایر ارگان‌ها در برگزاری مراسم پیش رو است، اظهار داشت: در برگزاری این مراسم جزیره‌ای عمل نخواهیم کرد و همه نکات اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنا و ملاک ما در اقدامات انجام شده خواهد بود.

نصرت‌الله لطفی یادآور شد: حتی بزرگداشت سالگرد رحلت امام خمینی (رحمت الله علیه) در ۱۴ خرداد سال جاری را که در تهران مراسم نبود، در همه استان‌ها برگزار کردیم. همچنین مراسم معنوی اربعین را هم با انجام اقدامات فرهنگی و شور حسینی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در دستور کار قرار داده‌ایم.

لطفی گفت: روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نیز با توجه به تشدید رذالت‌های شیطان بزرگ آمریکا از اهمیت زیادی برخوردار است و روز نهم دی‌ماه را هم در پیش داریم. بنابراین مناسبت‌های مهم پیش رو با شعار "تعطیل‌ناپذیری و سلامت‌محوری" با مشورت و تشریک مساعی همه نهادها و ملاک و مبنا قرار دادن دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار می‌شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور اضافه کرد: امروز در جمع نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای کشور، تصمیمات مقتضی را خواهیم گرفت و کارگروه‌های لازم تشکیل و کار را شروع می‌کنند.

وی با تاکید بر اصل تعطیل‌ناپذیری مراسم با رعایت اصول بهداشتی و سلامت‌محور بودن خاطرنشان کرد: باطل بودن دوگانگی سلامت - مراسم و سلامت - دیانت، مورد تاکید ماست و می‌توان همه این اصول را با هم اجرایی کرد و به آن پایبند خواهیم بود. نمونه آن را در دهه محرم نیز شاهد بودیم و به عنوان یک راهبرد به آن عمل خواهیم کرد.

نصرت‌الله لطفی تصریح کرد: در روز قدس نیز همه هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های ما با حضور نمایندگان وزارت بهداشت صورت گرفت و تمام موارد با نگاه کارشناسی و با تائید و تصویب کارشناسان وزارت بهداشت بود ولی متاسفانه در عمل و اجرا ناهماهنگی‌هایی صورت گرفت. بنابراین امروز نباید این اشتباهات و نگاه‌های سیاسی و سلیقه‌ای تکرار شود.

وی ادامه داد: از ابتدای مهر طبق روال سال‌های گذشته کارگروه‌های تخصصی بزرگداشت مناسبت‌ها در استان‌ها و نهادهای مرکزی تشکیل خواهد شد و کارگروه ویژه ۱۳ آبان نیز همچون گذشته تشکیل می‌شود ولی باید توجه کنیم که مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی فقط به دانش‌آموزان و دانشجویان ارتباط ندارد و یک مراسم ملی و برای همه مردم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار